Przyspieszyć testy

Narzędzia firmy Mercury Interactive pozwalają na automatyzowanie procesu testowania aplikacji.

Narzędzia firmy Mercury Interactive pozwalają na automatyzowanie procesu testowania aplikacji.

Złożoność współczesnych systemów informatycznych wymusza na programistach korzystanie z aplikacji pozwalających na przyspieszenie zadań związanych z testowaniem. Tego typu aplikacje oferuje amerykańska firma Mercury Interactive, którą w Polsce reprezentuje FQS Poland.

Według producenta, narzędzia Mercury Interactive umożliwiają testy aplikacji ERP, systemów do handlu elektronicznego, oferowane są też wersje specjalizowane pod kątem problemu roku 2000 i obsługi euro. FQS Poland udostępnia narzędzia TestDirector 6.0, WinRunner 6.0 (oraz jego unixową wersję X-Runner) i LoadRunner 6.0. Niedawno na rynek wprowadzono nową linię produktów Mercury - Astra Family do testowania aplikacji internetowych (narzędzia Astra Quick Test opisywaliśmy w CW 02/99).

Korzyści z użytkowania TestDirectora mogą odnieść osoby pracujące nad dużymi projektami. Narzędzie służy do projektowania, organizowania i zarządzania procesem testowania. Pozwala sprawować kontrolę nad wszystkimi fazami testów - planowaniem, wykonywaniem i raportowaniem błędów. Wszystkie informacje o przeprowadzonych działaniach są przekazywane do bazy danych, do której zgodnie z przydzielonymi uprawnieniami mogą mieć dostęp wszyscy użytkownicy klienckiej wersji TestDirectora. Oprogramowanie współpracuje z narzędziami WinRunner - do regresywnego i funkcjonalnego testowania systemów - oraz LoadRunner - do testowania i diagnostyki systemu pod dużym obciążeniem.

WinRunner pozwala na nagrywanie w postaci skryptów czynności użytkowników testujących system i następnie wielokrotne ich wykonywanie. Natomiast LoadRunner umożliwia obciążenie serwerów systemu dużą liczbą transakcji. Oprogramowanie tworzy pożądaną liczbę wirtualnych użytkowników systemu, którzy są kontrolowani z jednego terminala. Po zakończonej próbie LoadRunner analizuje wyniki i opracowuje raporty dotyczące pojawiających się problemów.

FQS nie podaje oficjalnego cennika oprogramowania Mercury Interactive. Przedstawiciele firmy twierdzą, że ostateczna cena zależy m.in. od liczby wykorzystywanych modułów, liczby licencji klienckich czy złożoności testowanych aplikacji. Zazwyczaj koszt zakupu narzędzi wynosi od kilku do kilkunastu tysięcy dolarów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200