Przedświąteczny rynek PC: dlaczego millennialsi chętnie korzystają z pecetów?


Niedawno, w Nowym Jorku miałem okazję uczestniczyć w imprezie Intela Winter Wonderland Holiday Tech Showcase. Uczestniczyli w niej także przedstawiciele Microsoftu, HP i Della. Rozmawialiśmy o najnowszych trendach na rynku PC. Miałem również możliwość zaprezentowania nowych produktów Lenovo dla konsumentów, które trafią na rynek przed świętami.

Przedświąteczny rynek PC: dlaczego millennialsi  chętnie korzystają z pecetów?

Winter Wonderland Holiday Tech Showcase

Generacja Pro-PC

Komputery PC są lepsze niż kiedykolwiek wcześniej. Mają ekrany dotykowe, rysiki i skanery biometryczne. Millennialsi spędzają więcej czasu przed swoimi pecetami niż wcześniej. Średni czas spędzany przy komputerze PC wzrósł od 2012 r. o 12 minut.[i] Millennialsi pokazują nam, że pecety i smartfony wzajemnie się uzupełniają, a także, że pewne rzeczy najlepiej zrobić właśnie na komputerze PC. Niezależnie od tego, czy mówimy o tworzeniu treści, pisaniu długich e-maili, projektowaniu prezentacji, czy nawet graniu – żadne inne urządzenie nie jest w stanie pokonać peceta. Konsumenci spędzają dwa razy więcej czasu, oglądając filmy i programy telewizyjne na komputerach PC, niż na tabletach i smartfonach razem wziętych [i].

Przedświąteczny rynek PC: dlaczego millennialsi  chętnie korzystają z pecetów?

Nowa generacja: najnowsza linia urządzeń Lenovo Yoga 910 oraz ThinkPad X1 z wyświetlaczami 4K lub OLED

Koncentracja na klientach ma znaczenie

Dlaczego komputery PC są numerem 1 na świecie? Ponieważ dostarczamy ludziom dokładnie to, czego oczekują. Słuchamy użytkowników i włączamy ich uwagi w proces rozwoju nowych produktów. Moja rola polega na tym, żeby głos klientów został usłyszany; zbieram ich sugestie i zastanawiam się, jak przełożyć je na konkretne produkty. Głos klientów dociera do nas na wiele sposobów: prowadzimy bezpośrednie badania, w których uczestniczą klienci, prezentujemy prototypy produktów, a także… prowadzimy badania etnograficzne, w ramach których wchodzimy do domów i obserwujemy, jak ludzie korzystają ze swoich urządzeń. To wszystko pozwala nam lepiej zrozumieć potrzeby klientów.

Przedświąteczny rynek PC: dlaczego millennialsi  chętnie korzystają z pecetów?

Prasa i konsumenci rozmawiają o swoich odczuciach i testują naszą najnowszą linię komputerów PC

(Cyfrowy) arsenał opowiada historię

Mam dobry przykład: dwa lata temu zebraliśmy millennialsów, żeby poznać ich „cyfrowy arsenał”, i zaobserwowaliśmy wzrost znaczenia kultury wizualnej, która wiąże się ze zmianą sposobu konsumowania treści. Każdego dnia ponad 80 mln zdjęć zasila Instagram [i], a ponad miliard użytkowników spędza setki milionów godzin, oglądając filmy na YouTube.[ii] Doszliśmy do wniosku, że ekran staje się dla klientów najbardziej istotnym elementem komputera. Dlatego nowe urządzenie 2-w-1 Yoga 910 może mieć prawie bezramkowy wyświetlacz 4K – w ten sposób oferujemy klientom to, czego oczekują. Tablet 2-w-1 Yoga Book to kolejny doskonały przykład. Z rozmów z klientami dowiedzieliśmy się, że prawie 30% konsumentów używa cyfrowego rysika do obsługi swojego tabletu.[iii] Kiedy przyjrzeliśmy się temu zjawisku bliżej, zrozumieliśmy, że proces pisania i rysowania umożliwia transformowanie treści, w sposób który ułatwia ich późniejsze zapamiętanie oraz ich użycie na potrzeby konceptualizacji, prototypowania czy burzy mózgów.[iv] Tak powstał Yoga Book z klawiaturą halo i rysikiem, który pozwala na pisanie zarówno na papierze, jak i na ekranie.

Przedświąteczny rynek PC: dlaczego millennialsi  chętnie korzystają z pecetów?

Lenovo Yoga Book z klawiaturą halo opracowana z wykorzystaniem sugestii klientów

Lenovo Yoga Book z klawiaturą halo opracowana z wykorzystaniem sugestii klientów

Wierzymy w to, co zobaczymy - In Sights, We Trust

Posiadają mnóstwo istotnych informacji, spokojnie czekamy na to, co przyniesie rok 2017 i kolejne lata. Mamy wiele nowych pomysłów produktowych. Przyszłość rysuje się w jasnych barwach. Komputery PC nadal stanowią najlepsze rozwiązanie, jeśli chodzi o tworzenie treści i rozrywkę. Jednocześnie ewoluują – stają się coraz mniejsze, lżejsze i bardziej elastyczne, a przy tym są coraz bardziej wydajne. Nacisk położony na ekran i możliwość grania zaprocentuje, rozszerzając nasze możliwości oferowania klientom bogatszych doświadczeń wizualnych. Natomiast potężne pecety obsługujące wirtualną rzeczywistość dostarczą ludziom jeszcze bardziej kompletnych, wciągających doznań.

[PODPIS POD ZDJĘCIEM] Konsumenci bawią się z wykorzystaniem najnowszej technologii wirtualnej rzeczywistości w desktopach gamingowych Lenovo IdeaCentre Y900 RE (Razer Edition)

Jestem podekscytowany nową linią komputerów PC Lenovo, które trafią na rynek przed świętami, ponieważ już dziś dostarczają konsumentom doświadczenia następnej generacji.

Więcej informacji o nich można znaleźć na www.lenovo.com.

[i] “Trailing millennials are the pro-PC, not the post-PC, generation,” Deloitte Global, 2016 r.:https://www2.deloitte.com/global/en/pages/technology-media-and-telecommunications/articles/tmt-pred16-tech-millennials-pro-pc-not-post-pc.html

[i] “20 Great Instagram Stats for Advertisers,” ClickZ, listopad 2015 r.:https://www.clickz.com/20-great-instagram-stats/23010/

[ii] “Statistics,” Informacje dla prasy YouTube, 2016 r.:https://www.youtube.com/yt/press/en-GB/statistics.html

[iii] Ankieta Lenovo ponad 500 użytkowników tabletów, 2016 r.

[iv] “Computer Interfaces and Their Impact on Learning,” Sharon Oviatt: http://download.microsoft.com/download/0/1/2/012FC5FD-750F-4BDE-96EA-83BC0199EC51/Microsoft_Computer_interfaces_and_their_impact_on_learning_widescreen.pdf

Zapisz się na bezpłatny newsletter. Dowiesz się o webinarach, nowych case study oraz white paperach.