Promocja wiedzy i przedsiębiorczości

Od nowego roku akademickiego rusza program firmy Intel - Technology Enterpreneurship - Theory to Practice - mający na celu wspieranie przedsiębiorczości absolwentów szkół wyższych. Opracowany we współpracy z uniwersytetem w Berkley obejmie ponad 100 uczelni na całym świecie, w tym prawdopodobnie co najmniej dwie w Polsce. W ramach tej inicjatywy Intel przeszkoli wykładowców największych uczelni, aby ci mogli przekazać studentom wiedzę na temat zakładania i rozwoju firm budujących ofertę w oparciu o nowoczesne technologie.

Od nowego roku akademickiego rusza program firmy Intel - Technology Enterpreneurship - Theory to Practice - mający na celu wspieranie przedsiębiorczości absolwentów szkół wyższych. Opracowany we współpracy z uniwersytetem w Berkley obejmie ponad 100 uczelni na całym świecie, w tym prawdopodobnie co najmniej dwie w Polsce. W ramach tej inicjatywy Intel przeszkoli wykładowców największych uczelni, aby ci mogli przekazać studentom wiedzę na temat zakładania i rozwoju firm budujących ofertę w oparciu o nowoczesne technologie.

Do nieco innego grona odbiorców skierowana jest nowa inicjatywa Microsoftu - Forum Edukacji. Jej celem jest upowszechnianie wiedzy informatycznej i podnoszenie kwalifikacji zawodowych Polaków przede wszystkim poprzez zapewnienie dostępu do podstawowej wiedzy z zakresu informatyki, wśród nauczycieli, uczniów, a także niepełnosprawnych i bezrobotnych, a więc grup najbardziej zagrożonych zjawiskiem tzw. wykluczenia informacyjnego.

W ramach Forum Edukacji Microsoft rozwija wiele programów, takich jak: Partnerstwo dla Przyszłości (pomoc w informatyzacji szkół i bibliotek), IT Academy (finansowanie szkoleń informatycznych nauczycieli i studentów), Program praktyk studenckich w Redmond, Centrum Edukacji i Aktywizacji Zawodowej Osób Niepełnosprawnych, projekt Ikonka (informatyzacja szkół i bibliotek na Podlasiu), Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom "Gniazdo" (pomoc dla dzieci z rodzin dysfunkcyjnych), Akademia Przedsiębiorczości oraz Akademia Sprzedaży (dokształcanie dorosłych).

Tylko w ciągu ostatniego roku Microsoft przeznaczył na wsparcie tych inicjatyw 3 mln zł.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200