Projekty na świecie

Dla wielu zagranicznych firm, które mają fabryki w Rosji, najbliższa zima może okazać się bardziej uciążliwa niż zwykle.

Dla wielu zagranicznych firm, które mają fabryki w Rosji, najbliższa zima może okazać się bardziej uciążliwa niż zwykle.

Syberyjska zima

ROSJA - Dla wielu zagranicznych firm, które mają fabryki w Rosji, najbliższa zima może okazać się bardziej uciążliwa niż zwykle. Najprawdopodobniej projektów związanych z problemem roku 2000 nie uda się zakończyć w wielu rosyjskich bankach i przedsiębiorstwach wydobywczych. Nie wiadomo np. czy 31 grudnia będzie gotowy koncern Gazprom, zapewniający 36% światowego wydobycia gazu.

się przedsiębiorstw. Niewielkie, ale z perspektywą rozwoju, przedsiębiorstwa poszukują zazwyczaj od 100 tys. do 3 mln USD. Jest to zbyt mało, aby zainteresować tradycyjne przedsięwzięcia typu venture capital, ale jednocześnie zbyt dużo, by możliwe było finansowanie bez zewnętrznego wsparcia. Kapitałowi pośrednicy, tacy jak Seedstage.com, Garage.com czy Offroadcapital.com, starają się wypełnić tę lukę kapitałową, analizując plany biznesowe poszukujących kapitału firm i przedstawiając je wybranym grupom inwestorów.

Powstawaniu internetowych pośredników sprzyja olbrzymi popyt na kapitał inwestycyjny. Jednocześnie wielu dojrzałych przedsiębiorców z pokolenia lat 90. dysponuje nie zagospodarowanymi rezerwami finansowymi, a Internet wydaje się doskonałym medium, umożliwiającym ich odnalezienie i organizację. Globalna sieć przyciąga też tych inwestorów, którzy mają odwagę zaangażować kapitał nie tylko w tradycyjne przedsięwzięcia.

Powstające firmy typu Garage.com mają poważne wady. Zazwyczaj pobierają wysokie opłaty, czasem nawet przejmują część udziału w przedsiębiorstwie, a przede wszystkim mają niską wiarygodność. Ich pośrednictwo służy przede wszystkim tym, którzy w końcu i tak zdobyliby źródła finansowania, a więc firmom z branży zaawansowanych technologii.

Zdaniem analityków rynku, ta forma pozyskiwania kapitału inwestycyjnego ma szansę zdobyć dużą popularność, jest jednak bardzo wrażliwa na wahania warunków ekonomicznych, a szczególnie na potencjalne załamanie się rynku akcji firm internetowych. Ochładzający efekt zamierzeń inwestorów mogą mieć też pierwsze przypadki chybionych transakcji zawartych właśnie za pośrednictwem sieci.

Inc., wrzesień 1999 r. A szczególnie na potencjalne załamanie się rynku akcji firm internetowych. Ochładzający efekt zamierzeń inwestorów mogą mieć też pierwsze przypadki chybionych transakcji zawarzatrudnienia w połączonym dziale informatyki.

Samoobsługa w McDonald's

USA - W niektórych restauracjach sieci McDonald's w USA testowane są elektroniczne kioski do przyjmowania zamówień. Po serii niepowodzeń z systemami tekstowymi prowadzonymi przez wiele amerykańskich firm, McDonald's zdecydował się wypróbować system obrazkowy.

Kiosk wyposażony w ekran dotykowy oparty jest na systemie operacyjnym Windows, ale najważniejszą nowością jest system transakcyjny, który umożliwia dokonywanie zapłaty przez komputer. Eksperyment trwa i trudno na razie określić, czy zakończy się sukcesem - czy wykorzystanie kiosków okaże się opłacalne i czy zaakceptują je klienci. Według Dennisa Lombardiego, jednego z szefów Technomic, amerykańskiej firmy konsultingowej, próba ta - w odróżnieniu od poprzednich - może się powieść, ponieważ dzisiaj klienci McDonald'sa lepiej znają komputery. Jego zdaniem, kioski będą cieszyć się największym zainteresowaniem w miejscach, takich jak kampusy uniwersyteckie.

Internet dla młodych

HONGKONG - Władze należącego obecnie do Chin Hongkongu zdecydowały się na zaoferowanie osobom w wieku od 6 do 24 lat bezpłatnego dostępu do Internetu. Młodzi mieszkańcy Hongkongu będą mogli z niego skorzystać w 125 centrach rozlokowanych na całym terytorium. Każde centrum będzie wyposażone w 8 komputerów. Koszt przedsięwzięcia jest oceniany na 3,5 mln USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200