Praktyczne zastosowanie komunikacji audio maszyna-maszyna

Komunikowanie się komputerów za pomocą głosu należy raczej zaliczyć do rozwiązań science fiction. Jednak jedna z firm wdrożyła niedawno do użytku takie rozwiązanie, które może na dodatek przetestować każda osoba korzystająca w pewnym mieście z autobusowej komunikacji publicznej.

Firma przewozowa Shuttl świadcząca swe usługi w Delhi (Indie) zaczęła zastanawiać się, jak ułatwić życie pasażerom podróżującym jej autobusami, tak aby nie musieli za każdym razem wyciągać biletu po to kierowca mógł zeskanować znajdujący się na nim kod kreskowy.

Zleciła więc angielskiej firmie Chirp opracowanie specjalnej aplikację, którą należy zainstalować na smartfonie. Nie korzysta ona z bezprzewodowej łączności Bluetooth czy Wi-Fi, ale wydaje specjalne dźwięki. Wchodząc do autobusu należy ją uruchomić i już po chwili generuje ona specjalny sygnał audio, który w tej samej chwili „usłyszy’ smartfon kierowcy i potwierdzi, że nie jest to pasażer jadący na gapę.

Zobacz również:

  • iPhone z 2007 roku sprzedany na aukcji za rekordową kwotę
  • Ruszyły testy satelitów Starlink działających w trybie „direct-to-cell”
  • Platforma X na Androida z nową funkcją

Twórcy aplikacji nadali swojemu rozwiązaniu nazwę "sonic barcode". Twierdzą, że jest w stanie transmitować w ten sposób w ciągu jednej sekundy od 50 do 100 bitów. Opracowany przez nich dla firmy przewozowej Shuttl system potrzebuje dwóch sekund na wyekspediowanie sygnałów audio, które pozwalają smartfonowi kierowcy potwierdzić, że pasażer ma ważny wirtualny bilet.

Firma Chirp ma w ofercie pakiet SDK pozwalający projektować aplikacje bazujące na komunikacji audio oraz rozwiązanie umożliwiające szyfrowanie przesyłanych w ten sposób danych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200