Powrót króla laptopów

Dwanaście lat zajęło komputerowemu skrzydłu koncernu Toshiba podjęcie decyzji o otwarciu oddziału w Polsce. Opieszałość kosztowała firmę utratę pozycji lidera rynku notebooków.

Dwanaście lat zajęło komputerowemu skrzydłu koncernu Toshiba podjęcie decyzji o otwarciu oddziału w Polsce. Opieszałość kosztowała firmę utratę pozycji lidera rynku notebooków.

Powrót króla laptopów

Andrzej Kuźniak

Ustanowienie biura w Warszawie, które oprócz Polski ma się zajmować rynkami Polski, Czech, Słowacji i Węgier, jest pierwszym krokiem w kierunku odbudowy dawnej pozycji. Na jego czele stanął Andrzej Kuźniak, który wcześniej zajmował się sprzedażą produktów Toshiba w Techmexie (przez wiele lat był to jedyny dystrybutor tej marki), a później objął stanowisko dyrektora handlowego Karen Notebook. Na razie jest jedynym pracownikiem oddziału.

Korporacja oczekuje szybkich rezultatów. Andrzej Kuźniak chce je osiągnąć przez zwiększoną aktywność w szkoleniu i kontaktach z dystrybutorami i resellerami, polepszenie ich marży, a także dzięki znacznie wyższym nakładom na marketing i promocję.

Od 1993 r. Toshiba przodowała w sprzedaży notebooków w Polsce. W ostatnich latach następował systematyczny spadek. Według bieżących ocen w 2005 r. uda się jej osiągnąć zaledwie trzecią pozycję za firmami Acer i Hewlett-Packard.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200