Powrót króla laptopów
- Computerworld,
- 14.11.2005
Dwanaście lat zajęło komputerowemu skrzydłu koncernu Toshiba podjęcie decyzji o otwarciu oddziału w Polsce. Opieszałość kosztowała firmę utratę pozycji lidera rynku notebooków.
Dwanaście lat zajęło komputerowemu skrzydłu koncernu Toshiba podjęcie decyzji o otwarciu oddziału w Polsce. Opieszałość kosztowała firmę utratę pozycji lidera rynku notebooków.
Korporacja oczekuje szybkich rezultatów. Andrzej Kuźniak chce je osiągnąć przez zwiększoną aktywność w szkoleniu i kontaktach z dystrybutorami i resellerami, polepszenie ich marży, a także dzięki znacznie wyższym nakładom na marketing i promocję.
Od 1993 r. Toshiba przodowała w sprzedaży notebooków w Polsce. W ostatnich latach następował systematyczny spadek. Według bieżących ocen w 2005 r. uda się jej osiągnąć zaledwie trzecią pozycję za firmami Acer i Hewlett-Packard.