Powrót do domu

IBM po wprowadzeniu i lansowaniu PS/2 szykuje się do odrodzenia standardu przemysłowego PC w oparciu o MS DOS. We wrześniu pojawiła się w sprzedaży nowa rodzina komputerów osobistych IBM - PS/l, zgodna z AT. Jest ona przeznaczona dla gospodarstw domowych.

IBM po wprowadzeniu i lansowaniu PS/2 szykuje się do odrodzenia standardu przemysłowego PC w oparciu o MS DOS. We wrześniu pojawiła się w sprzedaży nowa rodzina komputerów osobistych IBM - PS/l, zgodna z AT. Jest ona przeznaczona dla gospodarstw domowych.

IBM nie osiągnąłby dotychczas takich sukcesów, gdyby jego posunięcia nie były Zgodne ze znakami czasu. Zapotrzebowanie na rynku komputerów domowych w USA wzrosło o około 16 procent. Jest to wzrost dwukrotnie większy niż na rynku profesjonalnych PC.

Nazwa firmy - International Business Machines - mimo, że znana, nie jest utożsamiana z zastosowaniami domowymi. Szefowie Działu Sprzedaży są jednak dobrej myśli. Rynek jest chłonny, w samych Stanach Zjednoczonych 90 milionów gospodarstw domowych nie ma komputerów, a IBM ma zamiar stosować atrakcyjne ceny.

Rodzina PS/l, składająca się z czterech modeli, oparta jest o mikroprocesor Intel 80286 taktowany zegarem 10 MHz . Komputery wyposażono w kartę graficzną VGA, stację 3,5 calowych dysków i modem z dekoderem Videotex-tu. W pamięci ROM „zaszyto" system operacyjny MS DOS 4.01. Do każdego sprzedawanego egzemplarza dołączany jest gratisowo, program MS Works i opłacony na trzy miesiące abonament Video-textu.

Najtańszy komputer serii PS/l kosztuje 999 USD: monitor Mono-VGA, 512 kB RAM, jedna stacja 3,5 cala. Dla zaawansowanych, za 1999 USD, proponowany jest zestaw dodatkowo z: 30 MB twardym dyskiem, monitorem Kolor-VGA, 1MB pamięci RAM. Za najdroższy model trzeba zapłacić 2700 USD.

Eksperci liczą, że rodzina PS/l zainteresuje profesjonalistów. Przypuszczają, że niektóre komputery tej rodziny mogą zastąpić PS/2 pracujące jako terminale w sieciach.

Czy PS/l stanie się „komputerem komunikacyjnym"? Czy będzie to tylko komputer domowy? Czas przyniesie odpowiedzi.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200