Powrót Tulipa

Po rocznej przerwie Tulip Computers wraca na polski rynek. W ofercie dystrybutorów STGroup i Dagma znów pojawiają się komputery PC i serwery.

Po rocznej przerwie Tulip Computers wraca na polski rynek. W ofercie dystrybutorów STGroup i Dagma znów pojawiają się komputery PC i serwery.

Podczas rocznej nieobecności na polskim rynku firma Tulip przeszła poważne zmiany. Kłopoty finansowe doprowadziły do wykupienia holenderskiej firmy przez koncern dystrybucyjny Ingram Micro. Obecnie sprzedawane w Polsce komputery są projektowane przez inżynierów Tulipa, a następnie montowane w zakładach należących do Ingram Micro. Zreorganizowana firma zrezygnowała z opracowywania oryginalnej własnej architektury, m.in. produkcji płyt głównych, na rzecz montażu z elementów standardowych. Nadal jednak modele PC Tulipa mają się wyróżniać takimi rozwiązaniami, jak czytniki kart mikroprocesorowych instalowane w klawiaturach.

Taniej, ale nie teraz

Tulip oferuje nowe komputery PC i serwery przede wszystkim dla małych i średnich przedsiębiorstw, choć firma będzie chciała zainteresować swoją ofertą również korporacje. Tadeusz Jarzębowski, dyrektor marketingu STGroup, przewiduje, że Tulip będzie w tym przypadku wspierał polskich dystrybutorów, proponując odpowiednie gwarancje i pomoc finansową. Ceny sprzętu Tulip Computers mają być zachowane na poziomie 5-10% niższym od komputerów znanych potentatów, głównie firm amerykańskich. Jak jednak przyznaje Hans van Helden, prezes Tulipa, w najbliższym czasie będzie to bardzo trudne ze względu na sytuację panującą na rynku światowym. Być może jednak uda się wprowadzić do Polski specjalne, tańsze modele komputerów Tulip. Na razie Tulip nie ma w ofercie notebooków. Niewykluczone jednak że pojawią się one w niedalekiej przyszłości.

Logo na wyrost

Firma powraca z nowym logo "Tulip.com". Mogłoby ono sugerować, że firma zamierza na dużą skalę rozpocząć sprzedaż przez Internet. Tymczasem, jak informują przedstawiciele Tulipa, firma chce wykorzystywać Internet, przynajmniej na razie, do wymiany informacji z partnerami handlowymi, dostawcami, a także do ułatwienia dostępu do wsparcia technicznego i promocji sprzętu.

Hans van Helden przekonuje, że nowa strategia Tulip Computers ma polegać na oferowaniu dodatkowych usług, a nie tylko sprzętu. Obecnie nie widać jeszcze, jak tego typu oferta będzie praktycznie realizowana na polskim rynku. W najbliższej przyszłości Tulip nie planuje reaktywować w kraju istniejącego wcześniej przedstawicielstwa.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200