Pomarańcze w Polsce

Jednym z najbardziej widocznych wydarzeń na polskim rynku telekomunikacyjnym była zmiana marki dokonana przez PTK Centertel, który mocną lokalnie Ideę zamienił na globalnego Orange.

Jednym z najbardziej widocznych wydarzeń na polskim rynku telekomunikacyjnym była zmiana marki dokonana przez PTK Centertel, który mocną lokalnie Ideę zamienił na globalnego Orange.

Pomarańcze w Polsce
Wszyscy zastanawiają się obecnie, jak szybko w te ślady pójdą Polkomtel (przejmujący markę Vodafone) i Polska Telefonia Cyfrowa (T-Mobile). Klientów trochę rozczarował fakt, że zmiana marki nie wywołała żadnej rewolucji cenowej. Analitycy nie są zaś do końca zgodni, czy był to opłacalny interes, bowiem za markę Orange Centertel musi słono płacić France Telecom, bo aż 1,5% przychodów rocznie. Tymczasem miesiąc po zmianie marki, Telekomunikacja Polska - której głównym akcjonariuszem jest France Telecom - poinformowała, że za prawie 4,9 mld zł odkupi od FT 34% udziałów w PTK Centertel, stając się jego wyłącznym właścicielem. Powstaje pytanie, po co więc było zmieniać znaną w Polsce markę na nową?

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200