Polskie biuro Samsunga

Pod koniec marca tego roku rozpoczeła działalność spółka Samsung Electronics Polska.

Pod koniec marca tego roku rozpoczeła działalność spółka Samsung Electronics Polska.

"Powołanie do życia spółki Samsung Electronics Polska jest odzwierciedleniem wagi, jaką w swej europejskiej strategii nasza firma przywiązuje do obecności na rynku polskim" - powiedział Bong Joo Paek, dyrektor Samsung Electronics Co. Samsung, który obecny jest na polskim rynku od 1991 r., jak dotąd miał w Polsce jedynie przedstawicielstwo handlowe, a poszczególne grupy produktów były rozprowadzane przez dystrybutorów. "Na polskim rynku, który szybko dojrzał i stał się bardzo wymagający, konkurencja ze strony innych światowych marek skłoniła naszą firmę do znaczącego i bezpośredniego zaangażowania się, by sprostać zwiększonym wymaganiom konsumentów" - stwierdził Jang Jae Lee.

Bezpośrednia obecność południowokoreańskiego koncernu w Polsce pozwoli firmie na zaangażowanie znacznie większych środków finansowych, tak by produkty Samsunga były powszechnie dostępne w sklepach. Szerszy asortyment produktów będzie trafiał do Polski równocześnie z ich światowymi premierami - zapewniają przedstawiciele spółki. "Obecnie nasze produkty dostępne są w ok. 3 tys. sklepów. Naszym celem jest to, aby pod koniec 1996 r. były dostępne w ok. 10 tys. punktów" - powiedział Mirosław Wachulak, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Samsung Electronics Polska. "Zaczęliśmy rozwijać sieć serwisową koncernu na terenie całej Polski, mamy już ponad 50 autoryzowanych punktów serwisowych" - dodaje.

Samsung, jeden z przodujących producentów elektroniki na świecie, oferuje produkty z wszystkich grup towarowych - poczynając od urządzeń audiowideo przez elektronikę użytkową, komputery i urządzenia peryferyjne, na systemach informacyjnych i telekomunikacyjnych kończąc. Koncern ma m.in.: 15% udział w światowym rynku układów pamięci DRAM do komputerów osobistych, jak również 17% w rynku monitorów.

Jest on jednym z największych dostawców monitorów dla polskiego rynku komputerowego m.in. dla spółki Optimus.

Samsung Electronics Polska przewiduje, że w 1996 r. sprzeda w kraju ok. 100 tys. monitorów komputerowych.

W roku 1995 sprzedaż produktów Samsunga na rynku polskim wyniosła 35 mln USD (w cenach detalicznych). Obroty firmy Samsung Electronics Co. w 1995 r. wyniosły 20,9 mld USD, a zysk netto 3,2 mld USD. Grupa Samsung z siedzibą w Seulu, której obroty w zeszłym roku wyniosły 63,9 mld USD, została sklasyfikowana jako 14-te co do wielkości przedsiębiorstwo na świecie.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200