Polacy blokują reklamy na potęgę

Jak podaje nowy raport OnAudience.com z grupy Cloud Technologies (warszawska spółka z segmentu nowych technologii), Polacy pozostają nadal liderem w blokowaniu reklam. Okazuje się, że w polskim internecie aż 46 proc. odsłon jest blokowanych.

W porównaniu z poprzednim rokiem oznacza to wzrost o

8%. Na drugim miejscu znalazła się Grecja (44% blokowanych wyświetleń), a na trzecim Norwegia (42%). Kolejne miejsce należy do Danii (40%). Wysoką pozycję w rankingu zajęła również Wielka Brytania, gdzie blokowanych jest 39 proc. reklam. Zupełnie odwrotnie sytuacja wygląda w Paragwaju, gdzie adblocki powstrzymują jedynie 5% wyświetleń.

Według autorów raportu wartość wszystkich zablokowanych odsłon w 2017 roku osiągnęła 42 mld USD. A warto pamiętać, że eksperci szacują wartość całego rynku reklamy typu display na 100 mld USD.

Zobacz również:

  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
  • Google nasila walkę z nieuczciwymi i niebezpiecznymi reklamami

Jest to już druga edycja raportu sporządzone przez OnAudience.com, który analizuje blokowanie reklam. Raport potwierdził, że używanie wtyczek blokujących reklamy to powszechna praktyka, która z roku na rok zyskuje na popularności.

Zdaniem Piotra Prajsnara Prezesa Cloud Technologies, firmy, która opracowała UnBlocka — narzędzie umożliwiające wydawcom wyświetlanie reklam użytkownikom adblocków, sytuacja na rynku z roku na rok staje się trudniejsza, a straty spowodowane blokowaniem reklam rosną dynamicznie. — To już druga edycja naszego globalnego raportu dotyczącego skali blokowania reklam. Podobnie jak w zeszłym roku ranking przedstawia odsetek odsłon, a nie unikalnych użytkowników blokujących reklamy, co jest kluczowe dla właściwego zobrazowania skali tego zjawiska. Wzrost liczby blokujących reklamy niemal na każdym rynku pokazuje, że internauci nie akceptują masowych kampanii, irytujących form reklamowych oraz przekazów nieodpowiadających ich zainteresowaniom – uważa ekspert.

Tegoroczny raport OnAudience.com przedstawia także wpływ blokowania reklam na branżę e-commerce. Okazuje się, że aż 32% wyświetleń e-sklepów i innych serwisów świadczących usługi online w Europie, dokonywanych jest przez osoby z zainstalowanymi adblockami. Proces zakupowy rozpoczynany jest w 34% przez osoby posiadające takie wtyczki, a 38% finalizujących transakcje nie widzi reklam.

„Duże grono klientów serwisów e-commerce to osoby blokujące reklamy. Oznacza to, że trafiają do nich w wyniku samodzielnego poszukiwania produktów. Są to bardzo świadomi użytkownicy, charakteryzują się wysokim poziomem wiedzy technologicznej, mają duże doświadczenie w korzystaniu z Internetu. Takie osoby stykają się z reklamą internetową bardzo rzadko, więc siłą rzeczy są na nią bardziej wrażliwe. Z całą pewnością są to wartościowi użytkownicy, o których marketerzy powinni zawsze pamiętać”, uważa Piotr Prajsnar z Cloud Technologies.

Zgodnie z szacunkami przedstawionymi w raporcie OnAudience.com wartość globalnego rynku e-commerce przekracza 2000 mld USD, z czego ponad 600 mld generują na tym rynku użytkownicy adblocków. Wartość polskiego rynku e-commerce została oszacowana na 7,6 mld USD, z czego 3,5 mld generują użytkownicy wtyczek blokujących.

Źródło: inPlus media

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200