Pod wspólnym neonem

'Rok 1996 będzie przełomowym w zakresie rozbudowy i unifikacji punktów sprzedaży Optimusa' - twierdzi Robert Konstanty, dyrektor ds. marketingu nowosądeckiej spółki. Firma chce, aby do końca br. powstało ok. 150 jednolitych punktów sprzedaży w całym kraju. Sklepy bedą powstawały w oparciu o istniejącą już sieć dealerską Optimusa.

'Rok 1996 będzie przełomowym w zakresie rozbudowy i unifikacji punktów sprzedaży Optimusa' - twierdzi Robert Konstanty, dyrektor ds. marketingu nowosądeckiej spółki. Firma chce, aby do końca br. powstało ok. 150 jednolitych punktów sprzedaży w całym kraju. Sklepy bedą powstawały w oparciu o istniejącą już sieć dealerską Optimusa.

"Dążymy do unifikacji wizualnej i werbalnej w naszych punktach sprzedaży. Sklepy bedą miały jednakowy wystrój, witryny, neony. Tak samo będzie wyglądał sklep Optimusa w Szczecinie i Poznaniu" - mówi Robert Konstanty. Dla sprzedawców biorących udział w programie Optimusa przewidziane będą specjalnie ułożone pod tym kątem kursy szkoleniowe. W tym celu Optimus S.A. nawiązał współpracę z wyspecjalizowaną firmą szkoleniową. "Chcemy, aby dealer nie tylko sprzedawał nasz sprzęt, ale również dostarczał wartość dodaną w postaci obsługi na wysokim poziomie, fachowych porad przy doborze odpowiedniego komputera, peryferiów, oprogramowania itd." - twierdzi Robert Konstanty. Sklepy objęte programem będą wymieniane przy okazji kampanii reklamowych Optimusa. Punkty nie bedą miały wspólnej nazwy Optimus S.A. Według Roberta Konstantego wielu dealerów, występujących pod własną nazwą, ma już wyrobioną dobrą markę na rynku lokalnym. Ci, którzy się na to zdecydują, bedą mogli jednak używać nazwy Optimus S.A.

Oferta produktów dostępnych w sieci sklepów w całej Polsce ma być do siebie zbliżona. Podpisując umowę franchisingową z Optimusem, dealer zobowiązany jest do lojalności wobec nowosądeckiej firmy w zakresie oferowanego asortymentu. Oznacza to, że nie będzie sprzedawać sprzętu innych producentów. Dopuszczalne jest to jedynie wtedy, jeśli oferta produktów Optimusa bądź akcesoriów dystrybuowanych przez nowosądecką spółkę jest w danym zakresie niewystarczająca. Zamierzeniem Optimusa jest również zapewnienie jednakowych warunków ratalnych we wszystkich punktach sprzedaży. Według Roberta Konstantego, od ub.r., kiedy to Optimus podpisał umowy z bankami BPH i WBK, liczba klientów kupujących komputery z Nowego Sącza w systemie ratalnym wzrosła o kilkaset procent.

W Polsce w 6 oddziałach regionalnych Optimusa działają merchandiserzy, którzy zarządzają siecią sprzedaży na danym obszarze kraju. Do ich obowiązku będzie należało tworzenie sieci sprzedaży w skali regionu i utrzymywanie kontaktu z dealerami.

Rozbudowa i ujednolicenie sieci sprzedaży detalicznej, zdaniem przedstawicieli Optimusa, nie jest odpowiedzią na ostatnie działania konkurencji (w najbliższym czasie JTT Computer uruchomi sieć sklepów AdaxLand). "Program ten realizujemy od dwóch lat. Bieżący rok ma być jednak przełomowy" - mówi Robert Konstanty.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200