Pierwsze urzędomaty stanęły w ZUS

W pięciu placówkach Zakładu Ubezpieczeń Społecznych klienci mają do dyspozycji wielofunkcyjne urzędomaty. Do 17 grudnia br. takie urządzenia mają stanąć w większości terenowych jednostek ZUS - 43 oddziałach i 116 inspektoratach ZUS.

"Zusomaty" mają dwa dotykowe ekrany, klawiaturę, dwie drukarki, skaner, system głosowy i telefon. Koszt ich wdrożenia wynosi 12,5 mln zł, z czego 85 proc. kosztów pokrywa UE, a 15 proc. budżet państwa.

Automaty umożliwią złożenie wniosku w formie papierowej i elektronicznej. "Zusomat" umożliwia dostęp do portalu PUE, czyli do indywidualnych profili oraz strony internetowej ZUS. Istnieje możliwość połączenia z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200