Pierwsi klienci na systemy Lotusa zarządzania wiedzą

Potencjalnymi klientami Lotusa na systemy zarządzania wiedzą są duże polskie przedsiębiorstwa. Zdaniem przedstawicieli firmy, niewykluczone że jeszcze w tym roku rozpoczną się pierwsze pełne wdrożenia narzędzi Lotus Discovery Server, umożliwiających indeksację danych zawartych w systemach informatycznych firmy, a także identyfikację osób posiadających określoną wiedzę.

Potencjalnymi klientami Lotusa na systemy zarządzania wiedzą są duże polskie przedsiębiorstwa. Zdaniem przedstawicieli firmy, niewykluczone że jeszcze w tym roku rozpoczną się pierwsze pełne wdrożenia narzędzi Lotus Discovery Server, umożliwiających indeksację danych zawartych w systemach informatycznych firmy, a także identyfikację osób posiadających określoną wiedzę.

Trzy kierunki ekspansji

Rozwój narzędzi do zarządzania wiedzą to jeden z trzech głównych elementów strategii Lotusa. Firma zamierza także rozwijać linie produktów wspomagających pracę grupową, opartych na Internecie. "Nie chcemy ograniczać się do oprogramowania dla komputerów osobistych. Już wkrótce na rynku pojawi się nowa Nokia Communicator z oprogramowaniem Lotus Sametime 2.0" - zapowiada Sławomir Konikiewicz, dyrektor generalny Lotus Development Polska.

Polski oddział Lotusa czyni usilne starania, aby przekonać do swojej platformy operatorów telefonii komórkowej. Nowymi produktami wspomagającymi pracę grupową są Sametime Quick- Place 2.0 i iNotes. To pierwsze rozwiązanie umożliwia współpracę między użytkownikami w sieciach opartych na Internecie. iNotes to nowa wersja oprogramowania klienckiego Lotus Domino, umożliwiająca pracę w trybie offline, a także dostęp do zasobów serwera za pośrednictwem przeglądarki.

Trzecim kierunkiem ekspansji jest rozwój narzędzi wspomagających nauczanie na odległość, przede wszystkim platformy Lotus Learning Space. Premiera wersji 5.0 jest zapowiadana na najbliższe tygodnie.

Niestety, nowe produkty będą dostępne w Polsce jedynie w oryginalnej wersji językowej. Na lokalizację trzeba poczekać co najmniej do końca roku. ComputerLand, który świadczy usługi wdrożeniowe Lotus LearningSpace, podjął pierwsze kroki mające na celu polonizację produktu.

Moc partnerów

Działania polskiego oddziału Lotusa skupiają się przede wszystkim na rozbudowie sieci partnerów. W ciągu półtora roku ich liczba wzrosła z 50 do ponad 130. "Zdajemy sobie sprawę, że czasem ten rozwój odbywa się kosztem jakości, nie chcemy jednak zamykać drzwi przed żadnymi, nawet najmniejszymi firmami. Wierzymy, że w takich właśnie firmach drzemie ogromny potencjał" - twierdzi Sławomir Konikiewicz. O potencjale tym może świadczyć fakt, że już 6 partnerów Lotusa opracowało własne systemy CRM. Powstał także pierwszy system wspomagający funkcjonowanie łańcuchów dostaw (SCM) oparty na Lotus Domino. Opracowali go poznański Unicorn i lubelska Anica Systems.

Rozbudowywany jest dział Lotus Professional Services, który ma zająć się wsparciem sieci partnerów, a także samodzielnym świadczeniem usług. "Najwięksi klienci po prostu wymagają, aby za usługami stał dostawca" - wyjaśniają przedstawiciele firmy.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200