Piąta Scala zarządzania

Scala 5 jest pierwszą spolonizowaną wersją systemu, zgodną ze standardem MRP II.

Scala 5 jest pierwszą spolonizowaną wersją systemu, zgodną ze standardem MRP II.

Równocześnie w Polsce i kilku innych krajach, w których działa szwedzki producent oprogramowania, odbyła się premiera najnowszej wersji aplikacji, wspomagającej zarządzanie Scala 5. Polska, podobnie jak Szwecja, Anglia, USA, Rosja, Czechy i Węgry, należy do tzw. pierwszej grupy, co oznacza, że nowe oprogramowanie będzie lokalizowane w pierwszej kolejności, równolegle we wszystkich tych krajach.

Wśród nowych możliwości podkreśla się przede wszystkim: metodologię wdrażania o nazwie Signature, ułatwiającą i przyspieszającą implementację, oraz zgodność z wymaganiami roku 2000. Na początku 1998 r. Scala zamierza zaproponować dotychczasowym klientom specjalny harmonogram przejścia na nową wersję, który ma umożliwić im zabezpieczenie się przed problemami, związanymi ze zmianą daty w ostatnim dniu 1999 r. Ponadto przedstawiciele producenta wskazują na wprowadzoną obsługę dużych liczb (do 20 cyfr), 99 wbudowanych stawek VAT oraz 10 różnych wymiarów księgowania.

Scala 5, podobnie jak poprzednia wersja, jest systemem 32-bitowym. Dodano do niej dwa moduły: zarządzanie projektami (służący m.in. do szacowania budżetu nowej działalności) oraz zarządzanie serwisem (do kontroli działań związanych z usługami serwisowymi). Wraz ze Scalą 5 po raz pierwszy pojawi się spolonizowany moduł MRP II, który na świecie oferowany jest od wersji 4, a więc od ok. 2 lat. Pierwszymi polskimi firmami, które wdrożyły tę część systemu, są Volvo Poland oraz Herbapol. Jak twierdzą przedstawiciele producenta, nowa wersja przeznaczona jest przede wszystkim dla firm międzynarodowych, które prowadzą interesy zarówno na rynkach rozwiniętych, jak i rozwijających się.

Partnerstwo z Microsoftem

Oprogramowanie Scala 5 otrzymało certyfikat zgodności z zestawem serwerowym Microsoft BackOffice. Aplikacja wspomagająca zarządzanie współpracuje z wchodzącym w skład BackOffice systemem bazodanowym SQL Server Microsoftu. "Cieszy nas umowa z Microsoftem, która daje nam stabilną platformę techniczną i strategiczne, długoterminowe partnerstwo" - mówi Max Federmann, wiceprezes ds. marketingu w Scala Business Solutions N.V.

System operacyjny Windows ma być preferowaną platformą, choć nadal rozwijane będą wersje na Novell NetWare i Unixa. Polskie przedstawicielstwo Scala Polska ubiega się natomiast o status Microsoft Solution Provider, nadawany firmom, które tworzą aplikacje dla Windows i wdrażają oprogramowanie na bazie produktów Microsoftu.

Aktualizacja za konsultanta

"Wszyscy nasi klienci, którzy podpisali umowę o opiece serwisowej, mają praktycznie bezpłatne uaktualnienie do Scali 5, podobnie jak w poprzednich wersjach. Płacą jedynie za czas pracy konsultanta" - oświadczyła Monika Okrasa z firmy Scala Polska. Jak twierdzą przedstawiciele producenta, mimo że istnieje polska wersja systemu, większość klientów w naszym kraju korzysta z angielskiej.

W Scali Polska 100% udziałów ma firma Scala Business Solution N.V., która powstała w sierpniu br. z połączenia Scala ECE (Eastern-Central Europe) i Scala International. Jak twierdzą przedstawiciele spółki, 80% klientów stanowią firmy zagraniczne, działające na polskim rynku. Wśród ostatnich są: hotel Marriott, Elmax (dystrybutor sprzętu elektrycznego), Herbapol i sieć drogerii Rossman.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200