Partnerstwo dla mniejszych

Z programu partnerskiego Oracle mogą skorzystać nawet jednoosobowe firmy programistyczne. Podobną inicjatywę skierowaną do programistów od ponad roku prowadzi Microsoft.

Z programu partnerskiego Oracle mogą skorzystać nawet jednoosobowe firmy programistyczne. Podobną inicjatywę skierowaną do programistów od ponad roku prowadzi Microsoft.

Oracle prowadzi kampanię na rzecz pozyskania małych i średnich przedsiębiorstw. Od początku roku zwiększono nakłady na promocję produktów zarówno wśród użytkowników końcowych, jak i producentów oprogramowania, działających w tym segmencie rynku. Istotnym elementem nowej strategii jest pozyskanie nowych partnerów - w tym celu w lutym 2000 r. firma ogłosiła obniżkę cen licencji na narzędzia i bazy danych.

Dla wszystkich chętnych

Najnowszą propozycją Oracle'a dla małych i średnich firm programistycznych jest spec-jalny program partnerski, uruchomiony, jak dotychczas, jedynie w Polsce. Głównym założeniem programu jest zapewnienie zainteresowanym firmom dostępu do technologii Oracle'a. Za równowartość ok. 200 USD uczestnicy programu otrzymują wszystkie narzędzia i bazy danych na wybraną platformę systemową wraz z licencją na jednego użytkownika. Program ten ma potrwać do końca 2001 r.

Program partnerski rozpoczął się przed dwoma miesiącami. Przedstawiciele polskiego oddziału Oracle oceniają zainteresowanie nim jako duże. Atrakcyjna oferta cenowa i brak dodatkowych zobowiązań sprawiają, że z programu mogą skorzystać firmy małe, nawet jednoosobowe. "Program partnerski Oracle'a umożliwił nam rozpoczęcie działalności praktycznie od zaraz. Pojawił się w bardzo dobrym momencie" - mówi Jarosław Wiktorowski, prezes Atlanta s.c. z Poznania, nowo powstałej firmy, która specjalizuje się w oprogramowaniu dla handlu elektronicznego. Są też firmy, które dzięki programowi zapoczątkowały proces zmiany technologicznej. "Już wcześniej interesowaliśmy się narzędziami Oracle, jednak były one bardzo drogie. Tańsza oferta w ramach programu pozwoliła nam w ciągu kilku miesięcy przygotować działające prototypy aplikacji wykonane w nowej technologii" - mówi Marcin Orylski, prezes firmy MGA z Torunia.

"Skorzystałem z programu, ale potrzebnych jest kilka uzupełnień. Po pierwsze, brakuje w nim preferencyjnej oferty cenowej na kilka licencji bazy danych dla małych klientów. To bardzo pomogłoby w decyzji o zakupie. Po drugie, małym firmom przydałaby się pomoc marketingowa" - uważa Włodzimierz Lewandowski, niezależny programista z Warszawy.

Co daje certyfikat

Od 1998 r. prowadzony jest inny program partnerski - Oracle Partner Program (OPP), w którego ramach jest możliwa współpraca z Oracle na trzech poziomach. Na poziomie pierwszym, za roczną opłatę w wysokości 1990 USD, partner otrzymuje zestaw narzędzi i baz z licencjami typu multiserver dla 100 użytkowników programistów, materiały szkoleniowe oraz ograniczone wsparcie techniczne. Wszyscy partnerzy uzyskują także dostęp do szkoleń i zasobów Oracle dostępnych w Internecie i 30-proc. zniżkę przy zakupie licencji dla klientów końcowych. Obecnie uczestniczy w nim 67 firm. Aby do nich dołączyć, wystarczy podpisać porozumienie z firmą Oracle. O drugi stopień partnerstwa można ubiegać się najwcześniej po 12 miesiącach współpracy. Trzeba przy tym spełniać kilka warunków: wyszkolić co najmniej dwóch certyfikowanych specjalistów technologii Oracle, uczestniczyć w szkoleniach dla handlowców, a także dysponować listą referencyjną z co najmniej dwoma klientami. Roczna opłata za uczestnictwo w drugim poziomie wynosi 2995 USD, natomiast uzyskanie certyfikatu specjalisty - Oracle Developer lub Administrator - kosztuje ok. 4000 USD.

Do trzeciego, najwyższego poziomu partnerstwa, Oracle sam wybiera firmy. W Polsce jedyną taką firmą jest krakowska ComArch SA.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200