Otwarcie IBM na świat

IBM pod kierownictwem L. Gerstnera zmienia się szybciej niż spodziewała się tego konkurencja, a jednocześnie nie dość szybko, jeśli chodzi o oczekiwania i nadzieje klientów oraz użytkowników.

IBM pod kierownictwem L. Gerstnera zmienia się szybciej niż spodziewała się tego konkurencja, a jednocześnie nie dość szybko, jeśli chodzi o oczekiwania i nadzieje klientów oraz użytkowników.

We wrześniu 1995 r. Lucio Stanca, szef IBM EMEA (Europe, Middle East, Africa) określił nowe priorytety i wymagania strategiczne dla IBM w Europie w celu uzyskania statusu wysoko wydajnej kompanii, dotyczące: optymalnego wykorzystania technologii, dostarczania kompletnych rozwiązań klient/serwer, zapewnienia klientom najlepszej obsługi, rozszerzenia działalności na rozwijające się nowe rynki, uzyskanie przewagi nad konkurencją i zmniejszenie kosztów działalności.

Aby pokazać potencjał firmy w zakresie dostarczania kompletnych rozwiązań klient/serwer w niejednorodnym środowisku sprzętowym i programowym, IBM EMEA zorganizował 30 listopada br. konferencję dla dziennikarzy prasy branżowej z całej Europy w ośrodku IBM Client/Server Computing w Mediolanie.

Zmieniające się środowisko działalności gospodarczej i nacisk konkurencji wymusza na informatyce efektywniejszą, szybszą i tańszą obsługę działalności firmy. Rozwój zmierza w kierunku obsługi procesów w firmie, nie zaś jej struktury organizacyjnej, jak to było jeszcze kilka lat temu. Rozwiązaniem informatycznym zapewniającym realizację tego celu jest stosowanie nowoczesnych technologii klient/serwer. IBM od początków swej działalności koncentrował się na dostarczaniu rozwiązań informatycznych opartych na własnych technologiach sprzętowych i programowych. Różnorodna i szybko zmieniająca się struktura wyposażenia firm oraz organizacji zmusiła IBM do dostarczania rozwiązań dla sprzętu i systemów wielu producentów. Obecnie firma proponuje kompleksowe systemy klient/serwer dla dowolnego środowiska sprzętowego, systemowego, aplikacyjnego, baz danych, sieci itd.

Ośrodek w Mediolanie ma laboratorium testowe wyposażone w sprzęt głównych producentów serwerów unixowych (HP, Digital, Sun), komputerów osobistych, systemy operacyjne i sieciowe (Windows, Windows NT, NetWare, różne wersje Unixa) w celu dostosowania technologii do pracy w tym środowisku w zakresie: obsługi komunikacji między aplikacjami, protokołów sieciowych, bezpieczeństwa, usług katalogowych, zarządzania systemami i sieciami itd. Laboratorium jest zarządzane za pomocą pakietu programów SystemView, działających pod kontrolą OS/2 i AIX.

W celu polepszenia obsługi klientów IBM ustanawia w świecie ośrodki Open Systems Center, zajmujące się rozpowszechnianiem technologii klient/serwer, propagowaniem rozwiązań opartych na Lotus Notes i pakiecie programów SmartSuite, wspomaganiem użytkowników w zakresie tych technologii i koordynowaniem działalności różnych grup w samym IBM. Obecnie istnieją 42 takie ośrodki w 32 krajach; jeden z nich powstanie w najbliższym czasie w Pradze.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200