Oręż w walce o klienta

Logotec Engineering oferuje pakiet wspomagający współpracę z klientami, sprzedaż i marketing.

Logotec Engineering oferuje pakiet wspomagający współpracę z klientami, sprzedaż i marketing.

Logotec ukończył prace nad systemem CRM9000. Rozwiązanie, przeznaczone dla firm średnich i dużych, służy do zarządzania współpracą z klientami, wspomagania procesu sprzedaży, a także prowadzenia i oceny skuteczności działań marketingowych. CRM9000 umożliwia jednoczesną pracę użytkownikom w trybie klient/serwer i za pomocą przeglądarki - WWW lub WAP. System jest wielojęzyczny - będzie oferowany zarówno w Polsce, jak i w całej Europie, za pośrednictwem rosnącej sieci spółek zależnych Logotecu.

Biurowy kombajn

System CRM9000 składa się z kilku modułów. Najważniejszy z nich to CRM9000 Standard, zawierający kartoteki firm, osób, dokumentów i produktów. Obiekty należące do poszczególnych kategorii można klasyfikować i grupować według dowolnie zdefiniowanych kryteriów. Każdemu obiektowi można przypisać dowolną liczbę atrybutów, takich jak: adres, telefon, skrzynka pocztowa itd. System przechowuje korespondencję powiązaną z daną osobą: skanowane dokumenty papierowe, wiadomości e-mail, faksy, notatki z rozmów, pliki dowolnego typu, np. faktury itd. Umożliwia też graficzną prezentację powiązań między obiektami, np. hierarchii powiązań organizacyjnych.

CRM9000 Standard zaopatrzono w prosty system obiegu dokumentów. Działa on na podstawie prywatnych i publicznych skrzynek poczty elektro- nicznej i wbudowanego programu poczty elektronicznej. Jest też terminarz z "przypominaniem". Użytkownicy systemu przypisani są do grup o określonych uprawnieniach i poziomach dostępu do dokumentów o zróżnicowanym stopniu tajności. CRM9000 Standard zawiera podstawowe narzędzia do budowy i modyfikacji list produktów wraz z cennikami i opisami. Rejestruje faktury i płatności z uwzględnieniem terminów.

Drugi moduł - CRM9000 Sprzedaż - jest rozszerzeniem funkcji modułu Standard w zakresie zarządzania sprzedażą. Umożliwia prognozowanie, pla- nowanie, wspomaga realizację oraz kontrolę działalności zespołów i osób w dziale sprzedaży. Zawiera narzędzia do graficznej prezentacji danych, w tym tzw. lejki sprzedaży. W module tym umieszczono arkusz kompleksowej oceny współpracy z kontrahentem. Scala i syntetycznie prezentuje wszystkie informacje o dotychczasowych kontaktach i ich efektach.

Interesującym rozszerzeniem systemu CRM9000 jest moduł Marketing. Za jego pomocą pracownicy działów marketingu i sprzedaży mogą planować i kontrolować wykonanie i efekty działań marketingowych - łącznie lub z rozbiciem na poszczególne kampanie. Moduł ten zawiera m.in. obsługę korespondencji seryjnej, a także tzw. encyklopedię marketingową - zbiór aktualizowanych na bieżąco informacji o firmach, produktach, konkurencji itd., z którego mogą korzystać handlowcy.

Logotec dostarcza także rozbudowany moduł do zarządzania obiegiem dokumentów - CRM9000 Workflow.

Dostępny wszędzie

CRM9000 występuje w 2 wersjach: klient/serwer i internetowej (WWW i WAP). Po stronie klienta instalowana jest aplikacja stworzona za pomocą Visual Basic i Visual C++. W celu łatwiejszego zarządzania raportami i wykresami wykorzystuje ona środowiska wykonawcze Microsoft Access. Przy dostępie przez Internet/intranet użytkownikowi wystarczy przeglądarka obsługująca XML, DHTML i JavaScript. Logotec poleca IE 5 lub 5.5. Po stro- nie serwera wymagany jest Micro- soft IIS 5. Dane pomiędzy klientami a serwerem wymieniane są w formacie XML. W przypadku obu wersji logika systemu została zawarta w komponentach COM, pracujących na serwerze Windows NT 4.0/2000.

Komponenty logiczne komunikują się z bazą danych poprzez mechanizm ODBC. CRM9000 przetestowano z ba- zami Microsoft SQL Server, Informix i Oracle, ale mogą to również być inne produkty. System nie przechowuje wszystkich danych w bazie - dokumenty są gromadzone w systemie plików. "Przechowywanie plików w bazie jest niecelowe - znacznie obniża wydajność. System plików to przecież specjalizowana baza" - tłumaczy Michał Klaja, dyrektor działu rozwoju w Logotec Engineering SA w Mysłowicach.

System stworzono w technologii Microsoftu. Stąd łatwo integruje się on poprzez mechanizmy OLE, DDE oraz SMTP, POP3 i MAPI z pakietem Office, serwerem Exchange i innymi aplikacjami dla Windows.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200