Oracle: Naszym celem jest prymat na rynku BI

Zakup Hyperiona w kwietniu br. ułatwi firmie Oracle stworzenie zintegrowanej oferty dla rynku BI. Segment ten w 2007 r. został przez IDC oszacowany na 5,7 mld USD. Analitycy zapowiadają, że w ciągu pięciu lat będzie on rósł o 10% rocznie.

Zakup Hyperiona w kwietniu br. ułatwi firmie Oracle stworzenie zintegrowanej oferty dla rynku BI. Segment ten w 2007 r. został przez IDC oszacowany na 5,7 mld USD. Analitycy zapowiadają, że w ciągu pięciu lat będzie on rósł o 10% rocznie.

Oracle jest - obok SAS - wiodącym dostawcą narzędzi dla rynku Business Intelligence i Business Analytics (ok. 19,3% rynku narzędzi do budowy hurtowni danych i prawie 40% rynku systemów do zarządzania nimi). Wraz z przejęciem firm Siebel i Hyperion ma szansę na prymat na rynku narzędzi do analizy. Zgodnie z ogólnymi trendami, Oracle zmierza do przygotowania narzędzi, które mogłyby być wykorzystane nie tylko przez analityków, ale także zwykłych użytkowników i dostarczały danych w czasie rzeczywistym.

Przygotowana strategia Oracle'a zakłada wbudowanie narzędzi Business Intelligence i Data Mining w bazę danych, integrację narzędzi BI oraz aplikacji analitycznych dedykowanych do obsługi specyficznych sektorów w ramach najlepszych rozwiązań przejętych wraz z firmami Siebel i Hyperion. Takim narzędziem ma być nowy pakiet Oracle Enterprise Performance Management, zawierający w sobie narzędzia analityczne Oracle i Hyperion, stworzony jako narzędzie do analizy danych operacyjnych i automatyzacji tworzenia informacji o wydajności. Nowe narzędzie ma pojawić się na rynku w ciągu kilku miesięcy.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200