Optimus z Baanem

Holenderska firma podpisała umowę partnerską z nowosądeckim Optimusem S.A.

Holenderska firma podpisała umowę partnerską z nowosądeckim Optimusem S.A.

Baan Polska i nowosądecki Optimus S.A. będą wspólnie uczestniczyć w przetargach i współpracować przy wdrożeniach oprogramowania wspomagającego zarządzanie przedsiębiorstwem. Prowadzone są już rozmowy z dwoma polskimi przedsiębiorstwami, dotyczące wspólnego wdrożenia systemu Triton przez Baana i Optimusa.

Nie jest wykluczone, że umowa może zostać rozszerzona na inne kraje europejskie, w których działa Optimus - Litwę, Ukrainę, Białoruś, Czechy i Słowację. Według przedstawicieli biura holenderskiej firmy, Baan nie zamierza rezygnować ze współpracy z dotychczasowymi partnerami wdrożeniowymi i przewiduje, że w przyszłości ich liczba zwiększy się. Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, Baan prowadzi rozmowy "rozpoznawcze" z gdyńskim Prokomem.

Wymiana klientów

"Korzyści, jakie płyną dla nas ze współpracy z Optimusem, to przede wszystkim możliwość wejścia na te rynki w Polsce, na których obecna jest nowosądecka firma" - mówi Aleksander Benning, dyrektor generalny Baan Polska. Chodzi głównie o przedsiębiorstwa, które od dawna kupują sprzęt komputerowy Optimusa.

Podobne nadzieje, związane z rozpoczęciem współpracy z klientami Baana, wyraża Witold Suryn, dyrektor departamentu integracji systemów informatycznych w Optimus S.A. Przy wdrożeniach Baana, nowosądecka firma zamierza oferować sprzęt komputerowy, platformy systemowe i usługi związane m.in. z integracją, tworzeniem aplikacji na życzenie klienta i budową sieci. W tym zakresie Optimus S.A. ma współpracować z należącą do niego w części spółką PAGI S.A., specjalizującą się w satelitarnej transmisji danych, i ze swoim oddziałem krakowskim, zajmującym się świadczeniem usług internetowych. Optimus ma zapewnić także serwis sprzętu.

Szkoleniami zajmą się dotychczasowi partnerzy Baana lub Optimusa. Wewnątrz departamentu integracji systemów informatycznych Optimusa wyodrębniona została grupa specjalistów, którzy zostaną przeszkoleni w zakresie wdrożeń Tritona i jego nowej wersji (Baan IV).

Certyfikat na sprzęt

Optimus S.A. stara się o otrzymanie certyfikatu Baana dla swojego sprzętu, głównie stacji roboczych i komputerów PC. Aby go otrzymać, komputery nowosądeckiej firmy muszą przejść dwa etapy testów. Pierwszy w laboratoriach w Holandii, drugi przy okazji konkretnego wdrożenia. "Wybierając sprzęt określonej firmy i decydując się na nadanie mu naszego certyfikatu, rozpatrujemy dwa czynniki. Pierwszy związany jest ze sprawnością serwisu, drugi z korzyściami, jakie daje nam współpraca z danym producentem. Optimus spełnia oba warunki" - powiedział Aleksander Benning. Oprócz komputerów PC, przy wdrożeniach systemu Baana w obrębie sieci lokalnych LAN, Optimus będzie oferował również serwery własnej produkcji. Jeżeli będzie to konieczne, jako tzw. superserwery wykorzystane zostaną maszyny Sun Microsystems.

Optimus S.A. stworzył departament integracji systemów informatycznych w 1996 r. Jego zadaniem ma być kompleksowa integracja systemów wspomagających funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Zdaniem przedstawicieli Optimusa, firma prowadzi obecnie rozmowy z firmami konsultigowymi, producentami oprogramowania i sprzętu, z którymi będzie współpracować nad projektami informatycznymi. Jednym z pierwszych jest porozumienie z Baan Polska. Holenderska firma, która otworzył swoją placówkę w Polsce w pierwszej połowie ubiegłego roku, do tej pory podpisała 14 umów na wdrożenie systemu Triton, uważanego za głównego konkurenta SAP R/3 na rynku oprogramowania do zarządzania. Nowa wersja systemu nazywa się Baan IV. Obecnie prowadzone są prace nad jej polonizacją.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200