Oprogramowanie dla firmy

Kolejny cennik poświęcony oprogramowaniu dla firmy dość wyraźnie uwydatnia ekspansję zachodniego, w większości przypadków spolonizowanego oprogramowania na rynek krajowy.

Kolejny cennik poświęcony oprogramowaniu dla firmy dość wyraźnie uwydatnia ekspansję zachodniego, w większości przypadków spolonizowanego oprogramowania na rynek krajowy.

Programy krajowe są w dzisiejszym zestawieniu reprezentowane przez niezbyt kosztowne i praktyczne w użyciu produkty firm: GlobSoft, M-AG sc., WACETOB - PZITB oraz większy, modularny, działający w sieci NetWare (lub pod DOS, na pojedynczych stanowiskach) system Firma - przeznaczony dla branży zbożowo-młynarskiej. Autorem tego ostatniego jest firma Org-service, której pakiet wspomagający pracę urzędów administracji samorządowej Gmina, prezentowaliśmy w CW 1 z br. - rubryka Cennik.

Oprogramowanie zachodnie, sprawdzone w wielu instalacjach na całym świecie (a często również - jak np. oprogramowanie SAARI Pologne - także w Polsce) prezentowane jest przez ofertę FIG International, JBA Ltd., SAARI Pologne, VimeX. Warto zwrócić uwagę na przedstawione w bieżącym zestawieniu dwa duże systemy współpracujące z komputerami AS/400 - systemy BIZNES 400 (oferta JBA Ltd.) i Movex (oferta VimeX), a także kilka mniejszych, niewątpliwie użytecznych programów, oferowanych przez FIG International.

System BIZNES 400, opracowany przez brytyjską firmę JBA International, posiada wiele wersji językowych, w tym także i polską. W pełni respektuje wszelkie niezbędne polskie przepisy. W Polsce jego wdrażanie rozpoczęto w Coca Cola Bottlers (Łódź), w Marino (Wrocław), w Lubuskiej Wytwórni Wódek Gatunkowych "Polmos" (Zielona Góra). Firma JBA Ltd. (Polska) oferuje swym klientom współpracę kompleksową - obejmuje ona konsultacje, szkolenia użytkowników, dostawę oprogramowania, jego wdrożenie, serwis i dalsze kontakty, związane z ulepszaniem kolejnych wersji BIZNES 400. Firma JBA Ltd. jako IBM Business Partner, może również pomagać w doborze i dostawach sprzętu AS/400.

Dodatkowo oferowane są narzędzia - Guidelines, który pozwala na tworzenie aplikacji w technologii klient/serwer (OS/2, Windows) oraz ViewFinder, dzięki któremu możemy eksportować/importować dane pomiędzy AS/400 a PC.

System Movex, opracowany przez szwedzką firmę Intentia AB, działa już na terenie Polski w Zakładach Meblowych Swedwood-IKEA w Lubawie. Został opracowany dla otoczenia klient/serwer i współpracuje z serwerem AS/400. O jakości Movex świadczyć będzie fakt rychłego nadania systemowi homologacji ISO 9000. Movex składa się z szeregu zintegrowanych modułów, które mogą być tak zestawione, aby w pełni zaspokoić bieżące i przyszłe potrzeby przedsiębiorstwa. Jednym z modułów jest pakiet EDI, który stanowi wspólną platformę dla przychodzących i wysyłanych komunikatow. System Movex pozwala na dokonanie wyboru między tekstowym a graficznym (CUA-91) interfejsem użytkownika.

W Polsce pakiet Movex oferuje firma VimeX - ma ona status Main Movex Business Partner oraz IBM General Marketing Partner.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200