Ofensywa Ericssona w Polsce

Oliver Kanzi, nowy szef Ericssona w Polsce, chce, aby firma podwoiła obroty i stała się liderem rynku w wybranych segmentach.

Zadania na stanowisku prezesa Ericssona w Polsce Oliver Kanzi podzielił na krótko- i długoterminowe. W krótkim czasie zamierza zwiększyć udział spółki w rynku dostaw infrastruktury potrzebnej do oferowania usług szerokopasmowego dostępu radiowego. Firma liczy na kontrakty z operatorami, obejmujące modernizację istniejących lub budowę nowych sieci w standardzie LTE. Bazując na kontrakcie zarządzania siecią Netii, spółka chce oferować usługi w tym modelu dla kolejnych klientów, ale obejmujące obszar IT.

Oliver Kanzi szacuje, że rynek sprzętu i usług, na którym działa Ericsson, jest wart w Polsce ok. 1 mld euro. Ericsson chciałby mieć w nim 25-proc. udział.

W krótkim okresie Ericsson planuje wzmocnić pozycję na rynku dostaw rozwiązań 4G IP. Zamierza otworzyć nowy rynek - usług dla operatorów w zakresie OSS (systemy wspomagające działalność operacyjną) i BSS (systemy wspierające biznes).

W perspektywie długoterminowej Oliver Kanzi widzi Ericssona na pozycji lidera w Polsce w obszarach mobilnego internetu szerokopasmowego oraz usług managed services i optymalizacji systemów OSS/BSS. W ciągu dwóch lat przychody firmy mają się podwoić do poziomu ok. 800 mln zł. Do realizacji celu Ericsson musi pozyskać kolejnego klienta na budowę lub rozbudowę sieci. Niedawno firma podpisała podobny kontrakt z Polkomtelem i Aero2. Teraz Ericsson liczy na kontrakt z Play lub Orange/T-Mobile - firmy zawiązały spółkę joint venture o nazwie NetWorkS!.

Plan zakłada pozyskanie kolejnych klientów na usługi managed services. Według Olivera Kanzi, nastąpi to w ciągu roku lub dwóch lat. Poważnym zastrzykiem finansowym byłoby podpisanie kontraktu z Grupą TP lub operatorem mobilnym. Kontrakt z Netią sprawił, że Ericsson zbudował zasoby i kompetencje, które pozwalają obsługiwać z Polski operatorów zagranicznych.

Oliver Kanzi plany biznesowe opiera na przekonaniu, że operatorzy wracają do inwestycji w sieci i rozwiązania optymalizujące ich działalność operacyjną. "Polski rynek operatorski charakteryzuje duża konkurencja i nasycenie, co przekłada się na spadek przychodów operatorów. Natomiast ich sieci muszą poradzić sobie z rosnącym ruchem generowanym przez zyskujące popularność smartfony i tablety" - przekonuje Oliver Kanzi.

Szacuje, że rynek sprzętu i usług, na którym działa Ericsson, jest wart w Polsce ok. 1 mld euro (4,1 mld zł). Ericsson chciałby mieć w nim 25-proc. udział. Oliver Kanzi zapowiada zwiększenie zatrudnienia w spółce o 150 osób (dziś zatrudnia 720 pracowników). Firma będzie poszukiwała specjalistów, którzy będą pracować przy nowych kontraktach i ofertach.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200