Ofensywa Autodesku na polskim rynku

Produkty Autodesku są znane w Polsce już od wielu lat. W związku z otwarciem polskiego oddziału tej firmy, przypominamy pewne fakty interesujące nie tylko użytkowników jej produktów.

Produkty Autodesku są znane w Polsce już od wielu lat. W związku z otwarciem polskiego oddziału tej firmy, przypominamy pewne fakty interesujące nie tylko użytkowników jej produktów.

Autodesk należy do największych producentów oprogramowania (w 1993 r. zajął szóstą pozycję na świecie, w 1994 r. prawdopodobnie będzie piąty z obrotami 136,8 mln USD) wspomagającego projektowanie w różnych dziedzinach działalności inżynierskiej. Sprzedano już ponad milion licencji programu AutoCAD, a liczbę użytkowników wszystkich programów firmy ocenia się na 2,5 mln. Niezależne firmy opracowują oprogramowanie wspomagające AutoCAD -a ; nakładki, rozszerzenia i biblioteki rysunków oraz bazy danych.

Produkty Autodesku

Produkty Autodesku są stosowane w wielu dziedzinach i coraz trudniej mieszczą się w tradycyjnym pojęciu projektowania inżynierskiego. Programów tych jest tak dużo, że warto pogrupować je w grupy tematyczne aby łatwiej znaleźć odpowiednie oprogramowanie dla swojej dziedziny działalności. Mamy więc programy stosowane do:

Projektowania i kreślenia: AutoCAD 12, AutoCAD LT, AutoSketch dla Windows, Generic CADD 6.1

Rozszerzenia AutoCAD-a i integracji z innymi programami: AutoCAD Data Extension, Autodesk Manufacturing Expert, AutoSurf 2, AutoCAD Designer, ASE (AutoCAD SQL), IGES Translator 5.1, Advanced Modeling Extension (AME) 2.1, Aemulus Aemulusmf

Multimediów i wizualizacji danych: 3D Studio 3, AutoVision, Animator Pro 1.3, Cyberspace Developer Kit (CDK)

Autodesk w Polsce

AutoCAD jest na polskim rynku od prawie dziesięciu lat. Pierwszym krokiem Autodesku w kierunku popularyzacji swoich produktów w Polsce była polonizacja AutoCAD-a. Był to pierwszy spolszczony produkt software'owy znanej zagranicznej firmy. Powstał on w czasach, kiedy sprzedanie licencjonowanego oprogramowania było wydarzeniem wyjątkowym. Na wzrost liczby użytkowników AutoCAD-a wpłynęła niewątpliwie jego niska cena w porównaniu z cenami na rynkach zachodnich. Taka polityka cenowa jest nadal kontynuowana, choć relacja nie jest już tak korzystna (obecnie ok. 1/2) jak w początkowym okresie. Programy Autodesku rozprowadza w Polsce trzech dystrybutorów (AGRAF, System 3000 i INCOM) oraz ok. 300 dealerów. Wiele firm opracowuje oprogramowanie uzupełniające do AutoCAD'a. Utworzono piętnaście centrów szkoleniowych kształcących użytkowników i instruktorów obsługi programów Autodesku.

Zarząd Autodesku postanowił otworzyć w Polsce oddział firmy (CW nr 34), będący obecnie na etapie organizacji.

Akcja promocyjna

Autodesk podjął akcję promocyjną na polskim rynku zmierzającą do jeszcze większego spopularyzowania swoich produktów. W ślad za decyzjami organizacyjnymi idą więc strategie rynkowe. Ofensywa rynkowa polega na tym, że od początku września do końca roku trwa akcja "Special Edition". W ramach tej akcji będzie prowadzona sprzedaż po obniżonej cenie (o ok. 20%) pakietów kilku programów połączonych w jedną grupę tematyczną. Będą to pakiety:

Architektura (AutoCAD 12, AutoCAD Data Extension, AutoVision, Texture Universe)

Gospodarka i Zarządzanie (AutoCAD 12, AutoCAD Data Extension) Projektowanie parametryczne (AutoCAD 12, Autodesk Designer, Auto Vision, Texture Universe)

Modelowanie powierzchni ((AutoCAD 12, Auto Surf 2, IGES Translator, Auto Vision, Texture Universe)

Multimedia dla inżynierów (AutoCAD 12, 3D Studio, Visual Link, Texture Universe).

Autodesk wprowadził ostatnio na polski rynek kolejny spolszczony produkt - AutoCAD LT dla Windows. Aplikom 2001 przygotowuje polską wersję nakładek do tego programu. AutoCAD LT jest nieco okrojoną wersją AutoCAD-a, ale i znacznie tańszą od niego. Filozofia programu jak i wszystkie formaty wersji LT są oczywiście zgodne z programem macierzystym. Autodesk zapowiada znaczne obniżki cen przy zakupie tego programu przez szkoły i uczelnie.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200