Oddział MCX w Londynie
- Adam Jadczak,
- 10.12.2001
Warszawski MCX zamierza oferować w Europie Zachodniej swoje rozwiązania do budowy call center.
Warszawski MCX zamierza oferować w Europie Zachodniej swoje rozwiązania do budowy call center.
Firma chce także oferować rozwiązania typu e-learning. Jej przedstawiciele prowadzą rozmowy z potencjalnymi 2, 3 klientami w Wlk. Brytanii. Dlatego w Londynie ma powstać, jeszcze w tym roku, pierwszy oddział utworzony na zasadach joint venture z brytyjskim partnerem. Tymczasem w ubiegłym tygodniu firma otworzyła piąty oddział polski w Poznaniu.
MCX podpisał niedawno umowę z Oracle Polska w zakresie wdrożeń rozwiązań CRM, oferowanych wspólnie z własnymi systemami call center. Firma jest także partnerem IFS Poland w zakresie wdrożeń pakietu ERP - IFS Applications. "Wybraliśmy CRM Oracle przede wszystkim dlatego że część naszych klientów korzysta z baz danych tej firmy. Łatwiejsza jest więc integracja obu rozwiązań, zwłaszcza że obecnie większość klientów nie decyduje się na wymianę wszystkiego co mają. Starają się oni wykorzystać już wdrożone systemy" - mówi Piotr Wiśniewski, prezes zarządu MCX. Firma na razie nie planuje podpisywania kolejnych umów partnerskich w zakresie sprzedaży oprogramowania.
Wkrótce MCX zamierza podpisać umowę na wdrożenie CRM w jednej z instytucji finansowych. Jest to część trwającego projektu wdrożenia systemu telekomunikacyjnego i call center. Systemy do budowy telefonicznych centrów obsługi klienta MCX są wdrażane m.in. w Banku Gospodarki Żywnościowej i towarzystwie ubezpieczeniowym Zurich.
MCX spodziewa się na koniec roku przychodów na poziomie 90-100 mln zł (84 mln zł rok wcześniej). W kwietniu br. firma sprzedała wszystkie swoje udziały firmie Quante Pouyet Polska, która zajmowała się dystrybucją podzespołów telekomunikacyjnych. Została ona wchłonięta przez 3M Poland. Wartości kontraktu nie ujawniono.