Od marketingu do integracji

AMG.net łączy własne rozwiązania z narzędziami zachodnich producentów.

AMG.net łączy własne rozwiązania z narzędziami zachodnich producentów.

Po połączeniu w 2000 r. z firmą Snap Consulting, AMG.net zaczęła odchodzić od rozwiązań marketingu internetowego. Firma integruje obecnie systemy ERP z aplikacjami internetowymi, wdraża systemy transakcyjne, CRM, a także tworzy portale korporacyjne i elektroniczne systemy zaopatrzenia. W 2001 r. jej przychody wyniosły 13 mln zł (8 mln zł rok wcześniej). "Jedną z naszych specjalizacji są wielokanałowe rozwiązania CRM, wymagające sporej pracy integracyjnej, związanej z łączeniem tradycyjnych systemów CRM z rozwiązaniami eCRM" - mówi Paweł Olszewski, dyrektor ds. technologii w AMG.net.

Siła w mnogości

Zdaniem przedstawicieli AMG.net, firma osiągnęła sukces dzięki dwóm elementom. Po pierwsze, od początku nastawiła się na realizowanie projektów dla dużych klientów. Znajdują się wśród nich takie firmy, jak Bank Pekao, BRE Bank czy Telekomunikacja Polska SA. Po drugie, zdecydowała się na zaoferowanie rozwiązań zachodnich dostawców. Rozwój własnych systemów - droga, którą podążyło wiele polskich firm - stanowi tylko uzupełnienie oferty AMG.net. Jedyną własną apli- kacją jest system zarządzania treścią - DynaXML.

Do tej pory AMG.net nawiązała współpracę z firmami: Oracle (bazy danych), SAP (SAP Portals i narzędzia CRM), BEA Systems (Web Logic, rozwiązania integracyjne) i IBM (Websphere). Jest także partnerem PeopleSoft w zakresie wdrażania systemu PeopleSoft 8 CRM. Podpisanie tych umów stało się możliwe dzięki wsparciu funduszu Innova Capital. Pozyskane środki finansowe przeznaczono na zatrudnianie i szkolenie nowych pracowników. W ostatnim roku ich liczba zwiększyła się z 50 do 80 osób. Planowane jest zatrudnienie kolejnych 25-30 osób.

Szczególne znaczenie dla łódzkiej firmy ma współpraca z Art Technology Group (ATG). Dzięki niej AMG.net mogła zaoferować na polskim rynku rozwiązanie ATG Dynamo, umożliwiające budowanie systemów eCRM, han- dlu elektronicznego i portali korporacyjnych. Firma zrealizowała już pierwsze wdrożenie ATG w Polsce. Projekt dotyczył stworzenia portalu finansowego Multiport oraz serwisów Multibanku, IzzyBanku i mBanku.

Eksport przez partnera

Dzięki współpracy AMG.net z ATG "drugą młodość" przeżywa oprogramowanie DynaXML, w tej chwili występujące pod nazwą DynaXML 2.0 J2EE Edition. "ATG nie zdecydowało się na rozwijanie we własnym zakresie funkcjonalności systemu zarządzania treścią, współpracując z dostawcami tego typu systemów, np. Interwoven i Documentum. Platforma ta jest otwarta na integrację z pakietami do zarządza- nia treścią. Wykorzystaliśmy to, tworząc nową wersję DynaXML" - mówi Paweł Olszewski. Obecnie AMG.net zamierza, poprzez partnerów ATG, oferować DynaXML 2.0 poza granicami Polski.

DynaXML to narzędzie, pełniące podobną rolę jak baza danych. Wszystkie elementy pojawiające się na stronach internetowych tworzonych przez DynaXML są obiektami znajdującymi się w jednej bazie. Zarządzanie zawartością sprowadza się więc do tworzenia obiektów oraz przypisywania im poszczególnych stron wraz ze wskazaniem roli, w jakiej występują. Do przechowywania szablonów stron i jako podstawowy mechanizm wymiany danych stosowany jest metajęzyk XML. Narzędzie to może również współpracować z serwerami aplikacji, monitorami transakcji i innymi aplikacjami poprzez interfejsy API.

DynaXML przystosowano do współpracy ze środowiskiem pracy biurowej. Dostępne narzędzia pozwalają na formatowanie treści bez znajomości języka HTML i bezpośredni zapis do bazy danych dokumentów z Worda i Excela. Osobny moduł steruje obsługą procesu redakcyjnego. Możliwe jest delegowanie uprawnień do po- szczególnych obiektów w bazie oraz ustalanie reguł pracy redakcyjnej przy tworzeniu, administrowaniu i publikacji zawar- tości serwisu.

System jest otwarty i nie zależy od docelowej platformy. Jądro zostało zbudowane wg standardu Java 2 Enterprise Edition. Pozwoliło to na łatwą integrację DynaXML z ATG Dynamo. Treść tworzona w DynaXML trafia do repozytorium treści ATG Dynamo, które zarządza jej publikowaniem.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200