Oceny i przewidywania Paula Graysona

Podczas swojej wizyty w Warszawie, jeden z założycieli firmy Micrografx, J. Paul Grayson wygłosił kilka tez nt. sprzedaży produktów informatycznych w świecie.

Podczas swojej wizyty w Warszawie, jeden z założycieli firmy Micrografx, J. Paul Grayson wygłosił kilka tez nt. sprzedaży produktów informatycznych w świecie.

Oto one:

# gwałtownie zmniejsza się współczynnik efektywności sprzętu komputerowego (iloraz cena/wydajność):

- w roku 1991 ceny sprzętu spadły o ok. 50%

- PC 386 80 MB, 4 MB RAM kosztuje ok. 1000 USD

- za 5 lat PC 386 będzie kosztował 100 USD

- PC 486 można kupić już za 2000 USD

- nie maleje zainteresowanie dla miniaturyzacji; np. Hewlett-Packard sprzedał kilkaset tysięcy swoich komputerów mieszczących się na dłoni (palmtopów);

# zmienia się typ marketingu komputerów; tradycyjna sprzedaż uzupełniana jest o następujące formy:

- bezpośredni marketing w postaci zamówień listownych, wysyłki towarów - pocztą

- domy handlowe i supermarkety, w których klienci mogą wybrać pomiędzy różnymi dostawcami porównywalnego towaru, a także dokonać jednorazowo większych zakupów (one stop shopping);

# spadek cen wpływa na promocję środowiska graficznego Windows, którego sprzedano już 10 mln egzemplarzy.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200