Oceny i przewidywania Paula Graysona
- Computerworld,
- 14.09.1992
Podczas swojej wizyty w Warszawie, jeden z założycieli firmy Micrografx, J. Paul Grayson wygłosił kilka tez nt. sprzedaży produktów informatycznych w świecie.
Podczas swojej wizyty w Warszawie, jeden z założycieli firmy Micrografx, J. Paul Grayson wygłosił kilka tez nt. sprzedaży produktów informatycznych w świecie.
Oto one:
# gwałtownie zmniejsza się współczynnik efektywności sprzętu komputerowego (iloraz cena/wydajność):
- w roku 1991 ceny sprzętu spadły o ok. 50%
- PC 386 80 MB, 4 MB RAM kosztuje ok. 1000 USD
- za 5 lat PC 386 będzie kosztował 100 USD
- PC 486 można kupić już za 2000 USD
- nie maleje zainteresowanie dla miniaturyzacji; np. Hewlett-Packard sprzedał kilkaset tysięcy swoich komputerów mieszczących się na dłoni (palmtopów);
# zmienia się typ marketingu komputerów; tradycyjna sprzedaż uzupełniana jest o następujące formy:
- bezpośredni marketing w postaci zamówień listownych, wysyłki towarów - pocztą
- domy handlowe i supermarkety, w których klienci mogą wybrać pomiędzy różnymi dostawcami porównywalnego towaru, a także dokonać jednorazowo większych zakupów (one stop shopping);
# spadek cen wpływa na promocję środowiska graficznego Windows, którego sprzedano już 10 mln egzemplarzy.