O usługach w dobrym towarzystwie

Osoby zainteresowane wiedzą z zakresu świadczenia usług IT zyskały kolejne forum wymiany doświadczeń. Po Help Desk Institute, którego polski oddział powstał w sierpniu br., w listopadzie założono polski oddział IT Service Management Forum (itSMF).

Osoby zainteresowane wiedzą z zakresu świadczenia usług IT zyskały kolejne forum wymiany doświadczeń. Po Help Desk Institute, którego polski oddział powstał w sierpniu br., w listopadzie założono polski oddział IT Service Management Forum (itSMF).

itSMF to niezależna organizacja zrzeszająca zarówno użytkowników, jak i dostawców technologii informatycznych, zajmująca się m.in. rozwojem standardu ITIL. Obok upowszechniania wiedzy o tym zbiorze najlepszych praktyk w dziedzinie zarządzania usługami wsparcia IT, stowarzyszenie zamierza działać na rzecz podnoszenia poziomu usług IT w polskich przedsiębiorstwach. "Najważniejszym celem, jaki sobie stawiamy, jest wykreowanie wspólnego języka, opisującego specyfikę świadczenia usług informatycznych, którym mogliby się posługiwać zarówno dostawcy, jak i ich odbiorcy" - mówi Krzysztof Politowicz, dyrektor handlowy IT Business Consulting Group, członek i jeden z inicjatorów itSMF Polska.

Wśród firm zaangażowanych w tworzenie stowarzyszenia znaleźli się: IBM, HP, Microsoft, Computer Associates, a także największe firmy telekomunikacyjne, banki, zakłady przemysłowe oraz instytucje publiczne (m.in. ZUS i NBP). "Wszystkie te konkurujące na co dzień firmy postanowiły zawiesić spory, aby wspólnie działać na rzecz upowszechniania dobrych praktyk z zakresu usług IT" - twierdzi Marek Gmerski, dyrektor portfela projektów w Infovide.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200