Nowy komputerowy gracz

Za pośrednictwem Bull Polska na polski rynek wchodzi NEC Packard Bell.

Za pośrednictwem Bull Polska na polski rynek wchodzi NEC Packard Bell.

Dystrybucję komputerów NEC Packard Bell będzie prowadził na terenie kraju Bull Polska. Na początku w ofercie znajdzie się szeroka linia serwerów, komputerów PC i notebooków przeznaczonych przede wszystkim dla małych i średnich firm oraz odbiorców korporacyjnych. Będzie to sprzęt marki NEC. W dalszych planach jest wejście na rynek masowy, na który zostanie skierowany sprzęt sprzedawany pod marką Packard Bell. Bull będzie dystrybuował go za pośrednictwem supermarketów i sklepów, takich jak Office Depot.

Obecnie prowadzone są rozmowy z lokalnymi firmami, które mają zająć się sprzedażą bezpośrednią. Przedstawiciele Bulla zamierzają zawrzeć umowy z 10 firmami z Warszawy i 40 w większych miastach Polski. Serwis sprzętu będzie prowadzony bezpośrednio przez firmy sprzedające komputery, przy wsparciu Data Serwis, spółki należącej do polskiego oddziału Bulla.

W Polsce od wielu już lat działa przedstawicielstwo NEC Deutschland GmBH, które nie będzie jednak miało bezpośredniego związku z dystrybucją komputerów. Ostatnio notebooki NEC pojawiły się w ofercie Karen Notebook, która sprowadzała je za pośrednictwem Zenith Data Systems, powiązanej z NEC i Bull. Karen zajmował się również serwisem sprzętu na podstawie starych umów z NEC. Obecnie umowy te będą renegocjowane, ale - jak twierdzą przedstawiciele Bull Polska - Karen pozosta- nie najprawdopodobniej jednym z partnerów. Jest to wyjątek, gdyż Bull nie zamierza współpracować z dużymi dystrybutorami, adresując swoją ofertę do dilerów, integratorów i firm typu VAR.

Obsługą i organizacją systemu sprzedaży sprzętu NEC Packard Bell ma zająć się osobny dział w ramach Bull Polska (14 osób). Firma planuje osiągnąć w 1999 r. co najmniej 4% udział w rynku PC-tów szacowanego przez IDC na 650 tys. szt. Na promocję komputerów NEC Packard Bell przeznaczono 0,5 mln USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200