Notebooki LG na polskim rynku

Na polskim rynku notebooków pojawił się nowy poważny konkurent - LG Electronics (LGE). Firma wprowadziła cztery serie komputerów przenośnych i Tablet PC pod wspólną marką Xnote. Polska - obok Włoch i Hiszpanii - należy do pierwszych krajów europejskich, w których LGE zaczyna sprzedaż tego typu sprzętu.

Na polskim rynku notebooków pojawił się nowy poważny konkurent - LG Electronics (LGE). Firma wprowadziła cztery serie komputerów przenośnych i Tablet PC pod wspólną marką Xnote. Polska - obok Włoch i Hiszpanii - należy do pierwszych krajów europejskich, w których LGE zaczyna sprzedaż tego typu sprzętu.

Decyzja o wyborze Polski wynika z dotychczasowych sukcesów LG na naszym rynku, gdzie firma należy do liderów w sprzedaży monitorów i sprzętu gospodarstwa domowego.

Komputery przenośne LG wytwarza od kilku lat, ale do 2003 r. firma była jedynie producentem OEM realizującym zamówienia na notebooki sprzedawane później pod markami takich firm, jak IBM i HP. Wzrost popytu na komputery przenośne - które zaczynają dominować na światowym rynku PC - spowodował, że także LG Electronics zdecydowała się na rozpoczęcie sprzedaży sprzętu pod własną marką, początkowo głównie na rynkach Dalekiego Wschodu. Obecnie firma zaczyna ekspansję również w Europie.

Pewnym zaskoczeniem może być to, że LG wprowadza do oferty na polskim rynku tylko komputery wysokiej klasy, których ceny wahają się od 7600 do 11 300 zł. Nie jest to więc sprzęt przeznaczony na rynek masowy. Są to dwie serie notebooków LM40 i LM50 z 15" wyświetlaczami oraz dwie serie komputerów Tablet PC - LT20 i LU20 wyposażone w 12,1" obrotowe ekrany. Wszystkie wymienione modele zawierają procesory Pentium M i zintegrowane interfejsy bezprzewodowe Wi-Fi (Intel Centrino).

Dystrybutorami komputerów przenośnych LG Electronics są w Polsce: ABC Data, California Computer i Tech Data.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200