Nienasycony rynek

Producenci nie są w stanie zaspokoić popytu na PC-ty. IBM PC Co. ma zaległości wynoszące ponad dwa miesiące w realizacji zamówień na Personal System/ValuePoint i na PS/2.

Producenci nie są w stanie zaspokoić popytu na PC-ty. IBM PC Co. ma zaległości wynoszące ponad dwa miesiące w realizacji zamówień na Personal System/ValuePoint i na PS/2.

Produkcja mikrokomputerów IBM-a wzrośnie w tym kwartale o 35% w porównaniu z I kw. 1992 r. Niezrealizowane zamówienia na popularny notebook ThinkPad 700 sięgają 1 mld USD. Apple Computer Inc. nie może zaspokoić popytu na serwery Quadra i notebooki PowerBook. Compaq Computer Corp. dostarcza swoje produkty w ciągu miesiąca od przyjęcia zamówienia, ale przyznaje, że na komputery z rodziny DeskPro/I klienci muszą czekać dłużej. AST Research Inc. dostarcza notebooki z linii Bravo najwcześniej po 6 lub 8 tygodniach. Opóźnienia mają przyczyny techniczne i handlowe. Wąskim gardłem są najczęściej twarde dyski oraz zbyt ostrożne planowanie dostaw przez producentów.

Spośród dużych firm bez opóźnień działa tylko Dell, dostarczając zamówiony towar w ciągu 10 dni. Ten niespodziewanie wysoki popyt, wywołany niskimi cenami, jest wielkim sukcesem producentów. Tym bardziej, że klienci najczęściej czekają na dostarczenie wybranego modelu i nie kupują stale dostępnych klonów. Dzieje się tak dlatego, że zakupy najczęściej dokonywane są przez posiadaczy niezłego sprzętu, którzy szukają "upgrade'u" i mogą sobie pozwolić na czekanie.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200