Niedocenione maszynowe uczenie

Jak wynika z danych IDC, w najbliższych latach uczenie maszynowe będzie odgrywało coraz większą rolę w strategii rozwoju biznesu. Firma prognozuje, że w 2020 r. wydatki przedsiębiorstw związane z implementacją machine learning i sztucznej inteligencji wyniosą aż 47 miliardów USD. Oznacza to ponad pięciokrotny wzrost w stosunku do 2016 r., kiedy to na rozwiązania tej klasy wydano 8 miliardów USD.

Na początek powiedzmy sobie, czym jest maszynowe uczenie. To metoda polegająca samouczenia się maszyn w oparciu o analizę danych i odnajdywanie zawartych w nich wzorców. Dzięki algorytmom machine learning komputery mogą samodzielnie analizować dane oraz automatycznie tworzyć i dostosowywać modele w celu samodoskonalenia i nabywania nowej wiedzy, potrzebnej do rozwiązania zadanego problemu.

Pomimo zaprezentowanych na początku prognoz i mimo oczywistych korzyści, wynikających ze stosowania uczenia maszynowego, jedynie 20% przedsiębiorstw rozumie, w jaki sposób ta technologia może wpłynąć na ich rozwój.

Zobacz również:

  • Asystent AI Copilot wkroczył do platformy Azure SQL Database

Potwierdzają to również wyniki badania przeprowadzonego przez lidera rynku analityki biznesowej, firmę SAS, według których 28% respondentów już wykorzystuje tę technologię, a 30% planuje w ciągu najbliższych 3 lat wykorzystać uczenie maszynowe w projektach związanych na przykład z cyberbezpieczeństwem.

Badanie SAS pokazuje, że większość firm (68%) postrzega machine learning jako istotny trend technologiczny. Respondenci docenili wpływ uczenia maszynowego na wzrost poziomu cyberbezpieczeństwa (39% wskazań), podejmowanie bardziej trafnych decyzji w oparciu o dane (37%) czy poprawę jakości obsługi klienta (35%).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200