Nie zmonopolizujemy rynku

Ze Sławomirem Kulągowskim, szefem Internet Telekomunikacji SA, rozmawia Przemysław Gamdzyk.

Ze Sławomirem Kulągowskim, szefem Internet Telekomunikacji SA, rozmawia Przemysław Gamdzyk.

Informacja o powołaniu spółki zrodziła obawy, że Telekomunikacja Polska będzie chciała za jej pomocą zmonopolizować rynek internetowy w Polsce. Jakie są Państwa zamierzenia?

To niepotrzebne obawy. Nie mamy takich zamiarów ani takiej możliwości. Internetem będzie zajmować się osobny podmiot prawa handlowego. Rodzi to bardzo istotne konsekwencje - nowa spółka musi bowiem działać zgodnie z regułami rynkowymi. Telekomunikacja Polska SA jest oczywiście dużą firmą i powołana przez nią spółka z pewnością będzie odgrywać istotną rolę na polskim rynku internetowym. Konkurencja jest jednak na nim dobrze umiejscowiona i każdy znajdzie tu swoje miejsce.

Czym będzie się zajmować Internet Telekomunikacja SA?

Dopiero od niedawna zaczął pracować zespół, którego celem jest opracowanie szczegółowej strategii działania nowej firmy. Wyniki tych prac, które potrwają ok. 3 tygodni, pozwolą na ustalenie zakresu usług, jakie będzie świadczyć nasza firma. Wówczas też będzie wiadomo, jakim budżetem będzie ona dysponować i ilu pracowników zatrudniać. Swoją działalność - a więc oferowanie pierwszych usług - spółka rozpocznie na początku września br. Nazwa Internet Telekomunikacja jest jedynie kryptonimem projektu. Rzeczywista nazwa spółki, może - choć nie musi - być inna.

Poza kierowaniem Polską OnLine pełnił Pan do tej pory funkcję członka Rady Nadzorczej Telekomunikacji Polskiej SA...

Dokładnie do 17 czerwca br., kiedy to zgromadzenie akcjonariuszy zakończyło kadencję poprzedniej Rady Nadzorczej. Uzyskana dzięki działalności w niej wiedza o firmie na pewno nie pozostaje bez związku z mianowaniem mnie na szefa nowej spółki, ale nie sądzę, żeby to był najważniejszy powód.

<hr size=1 noshade>Sławomir Kulągowski w połowie lat 90. wchodził w skład zarządu firmy Polska OnLine. Do czerwca br. był członkiem Rady Nadzorczej TP SA.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200