Narzędzie dla równowagi

SAS prezentuje pierwsze rozwiązanie analityczne wspomagające kreowanie strategii zgodnej z założeniami zrównoważonego rozwoju.

SAS prezentuje pierwsze rozwiązanie analityczne wspomagające kreowanie strategii zgodnej z założeniami zrównoważonego rozwoju.

Nowoczesna, działająca na globalnych rynkach firma nie może się dziś obejść bez strategii uwzględniającej zrównoważony rozwój i oszczędność zasobów naturalnych. "W okresie, kiedy baryłka ropy kosztuje 130-140 USD za galon, a do mediów co chwila trafiają nowe informacje potwierdzające tezę o zmianach klimatu, prawie nikt nie ma już chyba wątpliwości, że trzeba coś zmienić" - mówi Alyssa Farrell, menedżer odpowiedzialna w SAS Institute za koordynację działań związanych ze zrównoważonym rozwojem.

Zrównoważony rozwój jest możliwy

Coraz więcej firm przekonuje się do korekty działań tak, aby były możliwie neutralne dla środowiska naturalnego. W Stanach Zjednoczonych pionierem takiego podejścia są WalMart, General Electric, Cisco Systems, CitiGroup i JP Morgan. W Europie Zachodniej strategię zakładającą zrównoważony rozwój ma m.in. Heineken, BT i Tesco.

"Takie działanie się opłaca" - przekonuje Andrew Winston, współautor książki "Green to Gold: How Smart Companies Use Environmental Strategy to Innovate, Create Value, and Build Competitive Advantage" i doradca największych światowych koncernów. "Zjednuje bowiem firmie przychylność otoczenia: organów odpowiedzialnych za regulacje prawne konsumentów, wreszcie pracowników i kandydatów do pracy" - dodaje.

Zwłaszcza życzliwość tych ostatnich ma ostatnio duże, wymierne znaczenie. Przeprowadzone niedawno wśród Amerykanów badania pokazują, że 1 na 3 pracowników chce pracować w firmie, która działa w zgodzie z wyznawanymi przez niego wartościami, a więc m.in. z dbałością o środowisko. Ten wskaźnik jeszcze rośnie wśród ludzi młodych. Aż 2 z 3 studentów kursów MBA i 92% studentów college'u tak uważa.

System z myślą o zrównoważonym rozwoju

Zarządzanie firmą w zgodzie z założeniami "zrównoważonego rozwoju" nie jest proste. Aby strategia była skuteczna, powinna obejmować cały łańcuch wartości firmy, włącznie z dostawcami, partnerami i klientami. Wymaga szeregu danych dotyczących środowiska naturalnego, otoczenia społecznego i ekonomii, których nikt do tej pory nie gromadził i nie analizował. Z myślą o tego typu zastosowaniach nowe narzędzie analityczne wprowadza firma SAS Institute.

Oparte na platformie technologicznej SAS Enterprise Intelligence Platform rozwiązanie SAS for Sustainability Management, to pierwszy zintegrowany system wspomagający podejmowanie decyzji dotyczących zrównoważonego rozwoju, opartych na danych dotyczących m.in. wyników ekonomicznych, czy wpływu działalności firmy na środowisko naturalne. "Nasz produkt to narzędzie z zakresu tzw. operational intelligence. Służy nie tylko do kalkulacji, ale także do modelowania procesów biznesowych. Dzięki temu pozwala znaleźć odpowiedzi na pytania, jaki wpływ na środowisko może mieć działalność naszej firmy, a także jak będą wyglądały te wpływy, jeśli utrzymamy dotychczasowe tempo i sposób rozwoju naszej firmy" - mówi Alyssa Farrell z SAS Institute.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200