Na przekór kryzysowi
- Computerworld,
- 27.01.2003
Nowa lokalizacja Komputer Expo stwarza lepsze warunki wystawcom, ale trudniejszy dojazd zwiedzającym. Na tegorocznych, osiemnastych już targach pojawiło się ok. 100 wystawców przedstawiających rozwiązania ponad 300 producentów.
Nowa lokalizacja Komputer Expo stwarza lepsze warunki wystawcom, ale trudniejszy dojazd zwiedzającym. Na tegorocznych, osiemnastych już targach pojawiło się ok. 100 wystawców przedstawiających rozwiązania ponad 300 producentów.
Najwięcej urozmaicenia do prezentacji targowej wnieśli dystrybutorzy - Action i AB, prezentujący ofertę kilkudziesięciu producentów na jednych z największych stoisk targowych. Jak przyznają przedstawiciele AB, podjęcie decyzji o udziale w Komputer Expo wynikło m.in. z zainteresowania i finansowego wsparcia firm, których produkty AB ma w ofercie. Wiele z nich uznało, że taniej będzie zorganizować prezentację wspólnie z AB, niż organizować własne stoisko.
Nie ulega jednak wątpliwości, że zainteresowanie udziałem w targach ciągle spada. Mają na to wpływ zarówno sytuacja gospodarcza, jak i malejące przekonanie co do efektywności targów jako instrumentu marketingowego lub handlowego. Zdaniem Sławomira Majmana, dyrektora Biura Reklamy SA, w ubiegłym roku nastąpiło "załamanie w branży targowo-wystawienniczej", a obroty jego firmy spadły o ok. 35%.
Choć targi informatyczne to tylko mały fragment działalności wystawienniczej, to gdyby oceniać po tegorocznym Komputer Expo, w tym roku kryzys może się jeszcze pogłębić.