Na poszukiwanie klienta

Optiroc, jako pierwsza firma w Polsce, wdroży system TETA_CRM wspomagający pracę handlowców.

Optiroc, jako pierwsza firma w Polsce, wdroży system TETA_CRM wspomagający pracę handlowców.

Wdrażany w Optiroc system klasy CRM będzie służył przede wszystkim jako wsparcie dla handlowców pracujących na terenie całej Polski. Korzystać z niego będą także pracownicy działu marketingu i kierownictwo firmy. Prace wdrożeniowe w Optiroc rozpoczęły się w grudniu ub.r. Dokonano wtedy konwersji danych o kontrahentach i akcjach marketingowych z formatów Microsoft Excel i Access do systemu Tety. Kolejnym etapem projektu jest instalacja systemu TETA_CRM. Podstawową bazą danych będzie Microsoft SQL Server 2000. Ponadto Optiroc wdroży aplikację analityczną Seagate Crystal Reports, która ma pomóc w analizie danych.

Informacje dla handlowca

"Jednym z najważniejszych powodów wybrania rozwiązania Tety było to, że będziemy mogli łatwo dostosować je do naszych potrzeb. Zależało nam przede wszystkim na ułatwieniu pracy handlowcom. Oczywiście cena polskiego rozwiązania też miała znaczenie" - mówi Dariusz Łazęcki, kierownik Roz- woju Produktu w Optiroc. System CRM ma stanowić w warszawskiej firmie swego rodzaju bazę wiedzy. Będzie ona zasilana przez praktycznie wszystkich pra-cowników firmy. Znajdą się tam dane na temat rynku materiałów budowlanych, a także informacje o obecnych i potencjalnych klientach. Do systemu będzie można wprowadzić informacje także w postaci zeskanowanych artykułów prasowych.

Istotną pomocą dla handlowców ma być bieżący dostęp do danych o wyrobach, warunkach sprzedaży, cenach i możliwych upustach. Każdy z nich będzie miał również wgląd w bazę kontrahentów podzieloną według regio- nów i typów działalności. W systemie TETA_CRM będzie możliwe zapisa- nie przebiegu kontaktów handlowych z klientami, w tym między innymi korespondencji wychodzącej i przychodzącej. System może być zintegrowany z pakietem Microsoft Office. Kierownictwo Optiroc będzie miało na bieżąco dostęp do przebiegu negocjacji. Nowy system ma umożliwić odkrycie najtrudniejszych ich etapów.

Kontakt online

"Już wkrótce nasi handlowcy będą mieli dostęp do danych online za pośrednictwem dedykowanego serwera, na którym ma pracować TETA_CRM" - wyjaśnia Marcin Barzan, szef Działu Informatyki w Optiroc. Według zapewnień produ- centa, TETA_CRM może być obsługiwany za pośrednictwem przeglądarki interne- towej. Umożliwi to pracę w terenie przy użyciu notebooka i telefonu ko- mórkowego.

System TETA_CRM będzie wykorzystywany także przez dział marketingu Optiroc. Za jego pośrednictwem pracownicy firmy będą zarządzać realizacją planów marketingowych. "Nowy system pozwala przechowywać informacje, takie jak preferencje klientów. Przyczyna bra-ku zainteresowania ofertą lub motywy zakupów, a także zachowania konkurencji będą analizowane przez system" - opowiada Dariusz Łazęcki.

Kolejne zakupy

Być może w przyszłości TETA_CRM zostanie zintegrowany z nowym sys- temem wspomagającym zarządzanie, który zamierzają wdrożyć przedstawiciele Optiroc. "Teraz mamy jedynie prosty program finansowo-księgowy, który nie spełnia naszych potrzeb. Przed nami stoi dokonanie wyboru systemu zintegrowa- nego" - mówi Marcin Barzan.

Optiroc jest częścią Heidelberger Zement Group, jednego z największych na świecie koncernów produkujących cement i materiały budowlane.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200