Na biurku agenta

Dostawcy central telefonicznych od pewnego czasu obserwują wyraźny spadek sprzedaży urządzeń wykorzystujących tradycyjną technologię TDM. Coraz większa grupa ich klientów decyduje się na zastosowanie telefonii IP. W obszarze contact center technologia VoIP stała się de facto standardem. Dla agentów telefony IP nie stanowią już żadnej nowości. Przedstawiamy przegląd najnowszych i najciekawszych urządzeń.

Dostawcy central telefonicznych od pewnego czasu obserwują wyraźny spadek sprzedaży urządzeń wykorzystujących tradycyjną technologię TDM. Coraz większa grupa ich klientów decyduje się na zastosowanie telefonii IP. W obszarze contact center technologia VoIP stała się de facto standardem. Dla agentów telefony IP nie stanowią już żadnej nowości. Przedstawiamy przegląd najnowszych i najciekawszych urządzeń.

Zestaw funkcji większości modeli telefonów IP wygląda podobnie. Łączą, pozwalają na przekazywanie, przekierowanie i wstrzymywanie rozmów. Umożliwiają tworzenie grup użytkowników, dzwonienie bez podnoszenia słuchawki, połączenia przez zestaw głośnomówiący, obsługę wielu linii na pojedynczym telefonie, informowanie o oczekujących wiadomościach głosowych czy indywidualne programowanie szybkiego wybierania numeru. Mogą prezentować listy ostatnio wybieranych/odebranych/nieodebranych rozmów, wyszukiwanie numeru w książce kontaktów korporacyjnych lub prywatnych, a nawet wbudowane przeglądarki XML.

Dla agentów w centrach obsługi o wiele ważniejsza od samych funkcji jest ergonomia zestawów słuchawkowych, ustawienie przycisków czy jakość materiałów.

<hr>

Na biurku agenta
Telefon Nortel IP Phone 1150E z interfejsem Gigabit Ethernet reklamowany jest jako idealne rozwiązanie dla agentów oraz menedżerów organizacji contact center. Z myślą o nich zastosowano siedem dodatkowych klawiszy z wbudowanymi diodami LED.

Urządzenie posiada duży wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości prezentujący informacje w wielu odcieniach szarości. Dzięki możliwości zmiany kąta ustawienia wyświetlacza łatwiej dostosować czytelność wyświetlanych informacji w różnych warunkach oświetlenia.

Urządzenie obsługuje technologię Bluetooth, dzięki czemu agenci mogą korzystać z bezprzewodowych zestawów słuchawkowych. Ponadto do telefonu można podłączyć słuchawki w tradycyjny sposób. Dodatkowe wejście umożliwia podłączenie dodatkowego zestawu słuchawkowego dla menedżera.

<hr>

Na biurku agenta
Urządzenie Cisco 7970 zostało wyposażone w osiem podświetlanych klawiszy linii (aktualne informacje na temat stanu połączeń), pięć klawiszy programowych (udostępnianie funkcji telefonicznych) oraz cztery klawisze funkcji (dostęp do wiadomości, książek telefonicznych, usług i ustawień). Telefon jest także wyposażony w duży, ciekłokrystaliczny, kolorowy wyświetlacz dotykowy. Wyświetlane są na nim informacje o dacie, godzinie, dzwoniącym, jego numerze telefonu oraz wybranych wcześniej numerach.

Cisco 7970 zapewnia dostęp do specjalistycznych usług opartych na sieci WWW. Pozwala na sterowanie online na stronach WWW Opcje użytkownika, dzięki czemu funkcje telefonu mogą być dostosowywane do potrzeb użytkownika za pośrednictwem przeglądarki stron WWW. Ponadto telefon posiada zaawansowany system pomocy online, co umożliwia uzyskanie pomocnych wskazówek, opisów i procedur bezpośrednio na telefonie.

<hr>

Na biurku agenta
Podczas projektowania telefonów IP Avaya one-X Deskphone Edition postawiono na prostotę obsługi i szybki dostęp do aplikacji. Co ciekawe, zostały one zbudowane w oparciu o badanie kwestionariuszowe, którego wyniki stanowiły wskazówkę dla projektantów.

Telefony posiadają intuicyjny, kontekstowy ekran, który prezentuje różne informacje w zależności od tego, co robi użytkownik. Mogą to być np. szczegółowe instrukcje dostępu do poszczególnych funkcji. Telefon zawiera przewodniki po funkcjach konferencyjnych, przenoszenia połączeń oraz jednoczesnego prowadzenia wielu rozmów.

Aparat oferuje wysoką jakość dźwięku. Osiągnięto to dzięki połączeniu technologii VoIP, konstrukcji akustycznej oraz nowemu kodekowi audio (G.722). Podobnie jak konkurencja posiada komunikację Bluetooth. Dzięki zintegrowanemu interfejsowi Wireless Markup Language (WML) urządzenie pozwala na dodawanie kolejnych aplikacji. Telefonu można używać jako zegara czasu pracy, ponieważ posiada funkcję zgłaszania liczby przepracowanych godzin.

<hr>

Na biurku agenta
Urządzenia Siemens OpenStage charakteryzują się wyjątkową nowoczesną stylistyką. Nie wprowadzono jej jednak kosztem ergonomii. Telefony wyposażone zostały w interfejsy dotykowe do regulacji siły głosu (TouchSlider), koło nawigacyjne (TouchGuide), barwne wskaźniki trybu pracy oraz przesuwane, kolorowe, dotykowe wyświetlacze.

Przyciski mogą być dowolnie programowane. System posiada także stałe przyciski funkcyjne takie jak: odrzucanie i zwalnianie połączeń, ponowne wybieranie numeru, przekazywanie połączeń, wyciszanie dźwięku oraz wyłączanie głośnika. Wysoką jakość dźwięku gwarantują specjalne rozwiązania akustyczne oraz kodeki szerokopasmowe G.722.

Do produkcji aparatów OpenStage wykorzystano różnorodne materiały - kolorowe tworzywa sztuczne, metal oraz polerowane aluminium.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200