Multimedialny szlak

Z wielką ciekawością braliśmy do ręki numer tygodnika Computerworld z dnia 12 maja 1997 r., a to za sprawą zapowiadanego na pierwszej stronie artykułu "Multimedialny szlak". Z oczywistych względów, jako wiodący w kraju producent tychże, byliśmy ciekawi, co na ten temat ma do powiedzenia tak prestiżowe pismo. Muszę z przykrością stwierdzić, że po lekturze artykułu pana Sławomira Kosielińskiego poczuliśmy się mocno rozczarowani, żeby nie powiedzieć oszukani.

Z wielką ciekawością braliśmy do ręki numer tygodnika Computerworld z dnia 12 maja 1997 r., a to za sprawą zapowiadanego na pierwszej stronie artykułu "Multimedialny szlak". Z oczywistych względów, jako wiodący w kraju producent tychże, byliśmy ciekawi, co na ten temat ma do powiedzenia tak prestiżowe pismo. Muszę z przykrością stwierdzić, że po lekturze artykułu pana Sławomira Kosielińskiego poczuliśmy się mocno rozczarowani, żeby nie powiedzieć oszukani.

W naszym rozumieniu artykuł ten miał być próbą oceny polskiego rynku multimediów, przedstawienia aktualnego stanu oraz kierunków i tendencji jego rozwoju. Biorąc pod uwagę niekwestionowaną markę Państwa pisma, a także przy całym szacunku dla wolności prasy i Państwa prawa do wyrażania swoich opinii, liczyliśmy jednak na rzetelną i obiektywną analizę problemu, a spotkało nas rozczarowanie.

Spróbuję krótko uzasadnić, dlaczego spodziewaliśmy znaleźć we wspomnianym artykule choćby krótką wzmiankę o sobie.

* Nasza firma istnieje na rynku od 1990 r. Niemal od początku zajmowaliśmy się tworzeniem programów edukacyjnych i multimedialnych.

* Już w 1992 r. wprowadziliśmy na rynek multimedialny program do nauki języka wraz z własną kartą dźwiękową MiniEURO - uhonorowany złotym medalem Targów Poznańskich Infosystem.

* Jako pierwsza firma w Polsce, w sierpniu 1994 r., wydaliśmy komercyjny program multimedialny na płycie CD-ROM - MediaEURO CD (nominacja do nagrody Teraz Polska w II edycji konkursu).

* Przez ostatnie dwa lata nasz program EuroPlus+Interaktywny kurs języka angielskiego był najlepiej sprzedawanym programem multimedialnym w Polsce. Osiągnął on dotychczas liczbę ponad 38 tys. sprzedanych kopii, a ponieważ składa się z trzech części (trzech płyt CD-ROM), niedawno świętowaliśmy sprzedanie 100 tys. płyty tego programu. Proszę podać lepszy wynik na polskim rynku.

* EuroPlus+ został uhonorowany następującymi wyróżnieniami: Nagroda Teraz Polska w IV edycji konkursu, Złoty Medal Targów Infosystem, Produkt Roku '95, Najlepszy Zakup (PC World), Wybór Redakcji (Enter) i wiele, wiele innych.

* Nasza firma od 1995 r. uczestniczy w międzynarodowych targach komputerowych CeBIT w Hanowerze oraz Milia w Cannes, reprezentując polskie barwy jako jedyny, o ile nam wiadomo oprócz SuperMemo, eksporter polskich programów multimedialnych. Aktualnie eksportujemy nasze programy do kilkunastu krajów na całym świecie.

* Za osiągnięte wyniki w eksporcie polskiego oprogramowania multimedialnego zostaliśmy uhonorowani przez stowarzyszenie PRO tytułem Lider Eksportu '96.

* Raport TOP 200 '95 opublikowany przez Państwa wydawnictwo umieszcza nas na 17 miejscu producentów oprogramowania w Polsce. Przed nami nie ma żadnego wydawcy multimediów.

* W roku 1995 osiągnęliśmy 2,4 mln zł przychodu ze sprzedaży oprogramowania multimedialnego, w 1996 roku uzyskaliśmy ponad 6,1 mln zł. Mamy nadzieję, że w raporcie za rok 1996 będziemy nadal największą polską firmą produkującą multimedia.

Przedstawiłem tę długą listę argumentów nie po to, aby się chwalić, lecz by jaskrawo pokazać, dlaczego oburzył nas artykuł o polskim rynku multimediów, który nawet jednym słowem nie wspomniał o nas.

Nie będę polemizował z cytowanymi przez Państwa wypowiedziami przedstawicieli konkurencji, gdyż mają oni prawo (w przeciwieństwie do Państwa) nawet do naginania pewnych faktów, chociaż muszę przyznać, że jest nam niezmiernie przykro, że uciekają się do tego typu metod. Słowa pana Roberta Konstantego (być może wyrwane z kontekstu): "Nikt przed Optimusem nie reklamował multimediów. My otwieramy drogę i za nami idą inni" - są po prostu kłamstwem. Reklama telewizyjna programu EuroPlus+ była emitowana jeszcze zanim powołany został dział "Edukacja i Rozrywka", nie wspominając o kampanii prasowej tego i innych tytułów.

<div align="right">Artur Dyro

dyrektor generalny

Young Digital Poland, Gdańsk</div>

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200