Modemy coraz popularniejsze

Amerykańska Line Zoom Telephonics Inc. zajmuje się opracowywaniem, produkcją i sprzedażą modemów. Podczas niedawnej wizyty w Warszawie pani Michele Kay stwierdziła, że Polska jest obecnie jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków sprzętu telekomunikacyjnego - sprzedaż modemów tej firmy wzrosła w ciągu ostatnich 6 miesięcy ponad dwukrotnie. Wizyta w Polsce Michele Kay, International Sales Manager Zoom Telephonics, była okazją do zaprezentowania Zoom Telephonics oraz jej najnowszych produktów, m.in. zestawu ComStar Speakerphone/Voice/FaxModem. Michele Kay stwierdziła, że Polska jest obecnie jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków sprzętu telekomunikacyjnego - sprzedaż modemów tej firmy wzrosła w ciągu ostatnich 6 miesięcy ponad dwukrotnie.

Amerykańska Line Zoom Telephonics Inc. zajmuje się opracowywaniem, produkcją i sprzedażą modemów. Podczas niedawnej wizyty w Warszawie pani Michele Kay stwierdziła, że Polska jest obecnie jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków sprzętu telekomunikacyjnego - sprzedaż modemów tej firmy wzrosła w ciągu ostatnich 6 miesięcy ponad dwukrotnie. Wizyta w Polsce Michele Kay, International Sales Manager Zoom Telephonics, była okazją do zaprezentowania Zoom Telephonics oraz jej najnowszych produktów, m.in. zestawu ComStar Speakerphone/Voice/FaxModem. Michele Kay stwierdziła, że Polska jest obecnie jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków sprzętu telekomunikacyjnego - sprzedaż modemów tej firmy wzrosła w ciągu ostatnich 6 miesięcy ponad dwukrotnie.

ComStar jest stanowiskiem komunikacyjnym dla komputera PC realizującym funkcje faksu, modemu, automatycznej sekretarki, poczty dźwiękowej i wyposażonym w mikrofon, głośnik, narzędzia do wybierania numerów oraz komputerową książkę telefoniczną. Zestaw może pracować pod systemem Windows 95 i jest, jak zapewnia Michele Kay, w pełni zgodny ze standardem "włącz i używaj" (Plug and Play). Dostępne są wersje V.32bis (Model 610, 14,4 kb/s), V.34 (Model 620, 28,8 kb/s), a w przygotowaniu jest Model 623 przystosowany do jednoczesnej transmisji danych i dźwięku zgodnie ze standardem DSVD (Digital Simultaneus Voice and Data). W wersji do montażu wewnątrz komputera, cena ComStar dla użytkownika końcowego ma, wg polskiego dystrybutora firmy Scientific, wynosić ok. 650 zł + VAT.

Zoom Telephonics w 1994 r. zajęła pierwsze miejsce na liście najszybciej rozwijających się firm amerykańskich opublikowanej przez pismo Financial World. Szczególnie dynamicznie wzrasta sprzedaż produktów Zoom Telephonics na rynkach polskim, japońskim, portugalskim, a także w Ameryce Południowej i Azji. Jak stwierdziła Michele Kay, firma zamierza koncentrować się na zwiększeniu eksportu z poziomu obecnych 12% obrotu do 25% w najbliższych latach. Między innymi w czerwcu br. Zoom Telephonics rozpoczął współpracę z największą w Europie siecią sklepów Vobis. W Polsce istnieje kilku dystrybutorów - ich liczba, jak powiedziała Michele Kay, raczej nie będzie zwiększana, gdyż mogłoby to utrudnić stworzenie efektywnie działającej sieci dystrybucyjnej. Produkty Zoom Telephonics są wytwarzane wyłącznie w USA, firma nie planuje też w najbliższym czasie rozwijania produkcji w innych krajach, choć najważniejszym elementem jej strategii jest wzrost sprzedaży na rynkach światowych.

Krzysztof Pastor, prezes firmy Scientific, jednego z najważniejszych partnerów Zoom Telephonics w Polsce, potwierdził szybki wzrost sprzedaży modemów na naszym rynku przyznając jednocześnie, że wywołało to pewne trudności z zaspokojeniem popytu. Powiedział on też, że jak dotąd nie wszystkie sprzedawane produkty Zoom miały homologację Ministerstwa Łączności - ze względu na koszt certyfikacji, tylko modele cieszące się największą popularnością i sprzedawane w dużych ilościach są poddawane badaniom.

W przyszłym roku mają wejść w życie przepisy zakazujące sprzedaży sprzętu niehomologowanego. Choć trudno kwestionować ideę ich wprowadzenia, w wyniku wysokich kosztów certyfikacji oraz dość długiego czasu badań mogą one wpłynąć na zubożenie krajowej oferty i wydłużenie terminu wprowadzania nowych produktów na nasz rynek.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200