Mniej poziomów, mniej partnerów
- 12.03.2001
Hewlett-Packard zmienia politykę współpracy z partnerami handlowymi.
Hewlett-Packard zmienia politykę współpracy z partnerami handlowymi.
W marcu wchodzą w życie nowe zasady współpracy Hewlett--Packarda z partnerami handlowymi. Dotychczasowych pięć poziomów partnerstwa zostaje zastąpionych dwoma. Zmieniają się także kryteria kwalifikacyjne i zakres wymagań w stosunku do firm współpracujących z HP.
Z ilości w jakość
Jednym z najważniejszych powodów zmiany strategii współpracy z partnerami były dotychczasowe, nazbyt skomplikowane warunki. Poziomów partnerstwa było bowiem aż pięć, a różnice między nimi - zarówno po stronie kryteriów, jak i korzyści - nie były oczywiste. Jednocześnie wymogi wejścia do grona partnerów były stosunkowo niskie. W wyniku tego, pod koniec 2000 r., HP Polska posiadał ponad 350 autoryzowanych partnerów.
Nowy program, rozpoczęty formalnie z początkiem marca br., przewiduje tylko dwa poziomy partnerstwa: HP Business Partner i HP Business Partner Expert. Jednocześnie liczba partnerów zmniejszy się do ok. 150. "Ograniczenie liczby partnerów ma służyć poprawie jakości współpracy. Doszliśmy do wniosku, że lepiej inwestować pieniądze w te firmy, którym rzeczywiście zależy na współpracy z nami. Nie oznacza to jednak, że nie będziemy szukać nowych partnerów" - mówi Katarzyna Wiśniewska, dyrektor marketingu dla kanałów sprzedaży w Hewlett-Packard Polska sp. z o.o.
Co nowego?
To, co na pierwszy rzut oka odróżnia od siebie dwa nowe programy partnerskie HP, to próg obrotów. Aby firma mogła przystąpić do podstawowego programu HP Business Partner, jej obroty w zakresie produktów HP w poprzednim roku muszą osiągnąć co najmniej 500 tys. zł. Dotychczas najniższym poziomem wymaganych obrotów było 300 tys. zł. Dla poziomu Expert próg obrotów określono na 1,5 mln zł.
Korzyści uczestnictwa w programie partnerskim HP obejmują, oprócz prawa do posługiwania się logo, także dostęp do - będącego w trakcie upraszczania i polonizacji - serwisu Connect Online. Mogą też uczestniczyć w kwartalnych programach lojalnościowych, w ramach których - w zamian za realizację określonego poziomu wzrostu sprzedaży - otrzymają środki na cele marketingowe. Ponadto do współpracy z każdym partnerem typu Expert w biurze HP zostanie oddelegowana specjalna osoba. Partnerzy ci będą mieli także nieograniczony dostęp do pomocy technicznej Hewlett-Packarda.