Migracja 1 TB danych w firmie TAURON Obsługa Klienta GZE

Migrację bazy danych zawierającej ponad 1 mld rekordów dotyczących 1,2 mln klientów przeprowadziła metodą Big Bang firma Asseco Poland.

Projekt trwał 18 miesięcy, a sama migracja 12 dni. Proces obejmował 1 TB danych i 8 systemów wspierających działalność operacyjną firmy TAURON Obsługa Klienta GZE, w tym billing, umowy, księgowość, wpłaty, raporty, gospodarka aparaturą pomiarową.

Przeprowadzenie migracji umożliwiło pierwszy w Polsce pełen unbunding, czyli separację bazy dystrybutora i sprzedawcy energii. "Metoda Big Bang obarczona jest większym ryzykiem, ale zdecydowaliśmy się na nią ze względu na oszczędność czasu i pieniędzy" - mówi Andrzej Balsamski, dyrektor Centrum Usług IT, TAURON Obsługa Klienta GZE sp. z o.o. z Grupy TAURON. Centralizacja systemów billingowych w TAURON Obsługa Klienta GZE dotyczyła rozwiązań używanych do rozliczania średnich i małych odbiorców biznesowych oraz indywidualnych. Wdrożenie nowego systemu billingowego zajęło półtora roku.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200