Miejsce Lenovo w centrum danych


Tikiri Wanduragala, starszy konsultant odpowiedzialny za systemy serwerowe x86 w Lenovo EMEA, komentuje sukcesy Lenovo w obszarze rozwiązań dla centrum danych oraz wyjaśnia, dlaczego brak uznanych rozwiązań technologicznych, obecnych na rynku od wielu lat, może stanowić o przewadze konkurencyjnej.

Sukcesy w obszarze centrum danych, jakie Lenovo odniosło w ciągu ostatnich kilku lat, sprawiły, że wiele osób zaczęło się zastanawiać nad ich źródłami: dlaczego tak się stało – pytają. Przedstawiciele wyższej kadry kierowniczej zwykle zagadują pracowników Lenovo: „co takiego musieliście zaoferować?” albo po prostu: „dlaczego zostaliście wybrani?”. Odpowiedź na te pytania to interesująca historia. Warto ją opisać.

Po pierwsze, Lenovo dysponuje odpowiednimi referencjami, które pozwalają udowodnić, że jest w stanie pracować w centrum danych. Partnerstwa z CINECA, Vestas, SAP, uniwersytetami, rządami i wieloma innymi klientami w wielu sektorach gospodarki pokazują, że systemy Lenovo zostały zaprojektowane dla tego typu środowisk.

To jednak może powiedzieć o sobie wiele firm. Co sprawia, że oferta Lenovo się wyróżnia? Odpowiedź na to pytanie wymaga zatrzymania się na chwilę i uważnego przyjrzenia się temu, co dzieje się obecnie na rynku.

Zmiany rynkowe?

Rynek infrastruktury IT – na który składają się trzy podstawowe elementy: serwery, pamięci masowe i sieci - podlega dynamicznym zmianom. Wszystko zmierza w kierunku rozwiązań definiowanych programowo, które z natury są ‘serwerocentryczne’. Dwa pozostałe elementy – pamięć masowa i sieci – przechodzą transformację, która potencjalnie może mieć wpływ na wstrzymywanie podejmowania decyzji przez klientów.

Kiedy wkraczamy w przestrzeń zwirtualizowaną albo definiowaną programowo, zmniejsza się ilość fizycznego sprzętu. Dlatego dostawców, których przychody zależą głównie od wielkich urządzeń pamięci masowej, to zjawisko nie może cieszyć.

Dobrą, często używaną analogią do tego, co dzieje się w sektorze technologicznym, jest branża motoryzacyjna. Dla producentów samochodów napędzanych silnikami benzynowymi, rosnąca popularność aut elektrycznych to prawie koszmar. O samochodach wiedzą praktycznie wszystko, dysponują odpowiednią technologią, ale ich fabryki produkują gaźniki i inne części, których nie potrzebują użytkownicy elektrycznych aut, dlatego nie są skłonni podążać za tym trendem.

Podobnie jest w centrach danych. Lenovo jest postrzegane jako firma mocno zakorzeniona w technologii serwerowej, stanowiącej kluczowy element centrum danych definiowanego przez oprogramowanie. Czego nie ma Lenovo? Nie posiada uznanych, tradycyjnych rozwiązań technologicznych w obszarze pamięci masowej i sieci, które należałoby chronić. Dlatego kiedy klienci poszukują sposobów na uczynienie swoich centrów danych bardziej zwinnymi, Lenovo może szybko działać, integrując do swoich rozwiązań najnowsze technologie definiowane programowo.

W efekcie, Lenovo może funkcjonować inaczej niż inni – oferować elastyczne rozwiązania i regularnie, wspólnie z innymi liderami branżowymi, tworzyć innowacje. Budując centra danych, które odpowiadają na potrzeby klientów, firma zbudowała reputację bazującą na niezawodności i satysfakcji klientów.

Partnerstwa i otwartość

Należy także wziąć pod uwagę podejście do relacji partnerskich i otwartych standardów. Działanie z dużą szybkością, w tempie szybko zmieniających się oczekiwań klientów, wymaga w tym nowym świecie fundamentalnie odmiennego podejścia – konieczne jest zawieranie aliansów z dostawcami oprogramowania.

Lenovo znajduje się w idealnej pozycji, ponieważ nie ma żadnych konkurencyjnych produktów w tych obszarach. Dlatego ma tak wiele relacji partnerskich z istniejącymi od dawna klasycznymi firmami produkującymi oprogramowanie, takimi jak SAP, Microsoft czy VMware, a także z nowymi graczami specjalizującymi się w nowych technologiach definiowanych programowo, np. Cloudian, DataCore, Nexenta czy Nutanix.

Partnerstwo jest elementem kodu DNA produktów Lenovo. Jest to możliwe dzięki temu, że wszędzie tam, gdzie istnieje taka możliwość, w architekturze serwerów używane są otwarte standardy. To ułatwia i przyspiesza procesy integracyjne dla klientów i partnerów.

Rynek lubi graczy, którzy chętnie wykorzystują nowe technologie, są skłonni do nawiązywania relacji partnerskich i stawiają na maksymalną otwartość. Lenovo spełnia wszystkie te warunki, a charakterystyczny dla firmy entuzjazm do szybkiego dostosowywania się do zmieniających się warunków i wykorzystywania nowych technologii udziela się klientom.

Zapisz się na bezpłatny newsletter. Dowiesz się o webinarach, nowych case study oraz white paperach.