Maszynowe uczenie wkracza do aplikacji Apple

Korporacja zaprezentowała na początku tego tygodnia oprogramowanie noszące nazwę Core ML. To framework pozwalający deweloperom wprowadzać do wszystkich firmowych platform Apple– takich jak iOS, MacOS, TvOS i WatchOS - technologię maszynowego uczenia się.

Core ML ma obecnie statut rozwiązania znajdującego się w fazie beta. Oznacza to, że deweloperzy mogą testować framework i zgłaszać swoje uwagi oraz poprawki, które rozpatrzone i zaakceptowani znajdą się w finalnej wersji rozwiązania.

Framework składa się z trzech podstawowych środowisk projektowania noszących nazwy : Foundation (zarządzanie danymi), Vision (zarządzanie grafiką) oraz GameplayKit.

Zobacz również:

Każde środowisko udostępnia obiekty wysokiego poziomu, które zostały zaimplementowane w postaci klas Swift (Swift to język programowania zaprezentowany przez Apple dwa lata temu, wykorzystujący do kompilowania programów narzędzia z rodziny LLVM; Low Level Virtual Machine). I tak np. w przypadku środowiska Vision deweloperzy mają do dyspozycji klasy Swift przydatne przy pisaniu aplikacji rozpoznających twarze, czytających kody kreskowe, śledzących itd.

Apple zaprezentował jednocześnie kilka przykładowych modeli maszynowego uczenia się. Jest to np. model noszący nazwę ResNet50, który potrafi identyfikować w grafice różne obiekty, takie jak samochody, zwierzęta, ludzie itp.).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200