Lenovo: szybko rośnie sprzedaż serwerów x86 w Polsce

Co piąty serwer sprzedawany w Polsce nosi markę Lenovo, a firma zapowiada kontynuację ekspansji w segmencie sprzętu adresowanego na rynek MSP.

Lenovo 7-krotnie zwiększyło w Polsce sprzedaż serwerów w II kwartale 2016 roku w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku. Powołując się na badania IDC firma podaje, że jej udział w sprzedaży ogółem serwerów wyniósł 19% co daje jej obecnie trzecie miejsce wśród największych dostawców tego typu sprzętu.

Jeśli chodzi o serwery x86 przeznaczone dla segmentu małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce to Lenovo uzyskało ponad 20-procentowy udział co pod względem ilościowym daje firmie drugie miejsce na rynku.

Zobacz również:

Przedstawiciele Lenovo już wcześniej zapowiadali, że zwiększenie sprzedaży serwerów x86 na polskim rynku MSP jest dla firmy jednym z ważnych zadań. Obecnie widać, że nie były to zapowiedzi gołosłowne. Wyraźny wzrost sprzedaży Lenovo odnotowuje od początku 2016 roku.

"Nasza strategia i taktyka zdobywania udziałów w rynku serwerowym opracowana po przejęciu działu serwerowego IBM przez Lenovo przynoszą owoce" mówi Andrzej Sowiński, Dyrektor Generalny Lenovo Polska. "Dzisiaj widać, że podjęliśmy słuszne decyzje i nasze produkty i rozwiązania stają się coraz bardziej konkurencyjne. W najbliższym czasie zamierzamy kontynuować ekspansję" dodaje Andrzej Sowiński.