Lenovo na kongresie MWC 2017: wyznaczamy kurs na nową erę mobilności


Większość z nas pamięta jeszcze składane telefony „z klapką”, albo te z wysuwaną klawiaturą, albo pierwsze tablety, które ważyły prawie tyle samo co tradycyjny laptop. Od tego czasu wiele się zmieniło. Wciąż pojawiają się nowe generacje smartfonów i tabletów. Mobilna technologia staje się coraz bardziej powszechna. Niemniej prognozy dotyczące liczby podłączonych do internetu urządzeń nadal wprawiają w osłupienie: do 2020 roku będzie ich 25 miliardów. Tak, 25 miliardów. Już sama ta liczba pokazuje, że świat będzie potrzebował inteligentnego systemu, który umożliwi urządzeniom współdzielenie informacji między sobą.

Praca w Lenovo jest ekscytująca. To jedna z niewielu firm technologicznych na świecie, która umożliwia dostarczanie ludziom prawdziwego doświadczenia mobilnego – poczynając od smartfonów, przez komputery PC i tablety, kończąc na urządzeniach do inteligentnego domu i usługach chmurowych. Szczególną rolę w firmie odgrywa CTO, czyli główny dyrektor odpowiedzialny za technologię w Lenovo. Jego praca po części polega na budowaniu dla klientów nowej ery mobilności.

Technologia mobilna stała się jednym z fundamentów naszego życia. Dlatego wewnętrzna organizacja Lenovo, zajmująca się badaniami nad technologią, opracowała i realizuje nową strategię:„ Jedna misja, Dwa filary, Trzy kierunki”, która odnosi się do rozwiązań mających zdefiniować nową generację urządzeń, mobilności i komunikacji.

Strategia „Jedna misja, Dwa filary, Trzy kierunki”

Jedna misja: innowacje dla klientów

Innowacje opracowywane są z myślą o klientach, np. stanowiąca niemal ikonę czerwona kropka w ThinkPadach czy wirtualna klawiatura w Yoga Bookach. Zgodnie z nową misją, najnowsza linia tabletów, rodzina Tab 4, zaprezentowana niedawno w Barcelonie, składa się z czterech różnych konfiguracji i opcjonalnych pakietów dodatkowych, które pozwalają każde z urządzeń dopasować do potrzeb poszczególnych członków rodziny. To idealne przykłady innowacji tworzonych z myślą o klientach, które zmieniają doświadczenia użytkownika i opierają się na założeniu, że różnorodność jest lepsza.

Dwa filary: urządzenia w chmurze i sztuczna inteligencja

Myśląc o przyszłości, chcemy zintensyfikować prace, mające na celu opracowanie innowacji w obszarze urządzeń działających w chmurze. Jednocześnie chcemy wzmocnić badania skoncentrowane wokół funkcji sztucznej inteligencji, które będą napędzać nowe urządzenia.

Realizując strategię wykorzystującą “dwa motory”, w której sztuczna inteligencja odgrywa kluczową rolę, Lenovo chce szybko połączyć wysiłki innowacyjne podejmowane we wszystkich jednostkach biznesowych organizacji. Ma to doprowadzić do zwiększenia możliwości Lenovo, m.in. wprowadzania na rynek rewolucyjnych technologii, oraz otworzyć drogę do rozwoju inteligentnych mechanizmów komunikacyjnych.

Trzy kierunki: inteligentne urządzenia, platforma Lenovo Smart Cloud oraz inteligentne usługi

Osiągnięcie ostatecznego celu strategii, opartej na działających w chmurze urządzeniach napędzanych przez funkcje sztucznej inteligencji, będzie możliwe dzięki temu, że badania nad technologią prowadzone przez Lenovo będą skupione na trzech głównych obszarach: inteligentnych urządzeniach, platformie chmurowej oraz usługach. Działania w tych obszarach dają gwarancję na wypracowanie prawdziwie przełomowych rozwiązań. Równoczesne działania w tych trzech kierunkach pozwolą urzeczywistnić wizję Lenovo.

Inteligentne urządzenia są coraz mniejsze, a dzięki temu coraz bardziej przenośne. Dotyczy to zarówno tradycyjnych laptopów, jak i urządzeń PC typu 2-w-1 (takich jak Yoga) z odłączaną klawiaturą. Lenovo jest branżowym pionierem rozwoju w kierunku coraz cieńszych, lżejszych i bardziej mobilnych urządzeń inteligentnych.

Inteligentna platforma cloud ma fundamentalne znaczenie dla podnoszenia poziomu inteligencji urządzeń. Jednocześnie stanowi centralny punkt, w którym przetwarzane będą dane użytkowników, w szczególności Big Data. Prace badawczo-rozwojowe w tym obszarze będą koncentrować się na podstawowych funkcjach platformy chmurowej. Architektura open source, stworzona z wykorzystaniem OpenStack, pozwoli zapewnić wysoką wydajność oraz umożliwi zarządzanie środowiskami składającymi się z wielu różnych chmur, co ma kluczowe znaczenie dla klientów biznesowych.

Wreszcie, inteligentne usługi pozwolą użytkownikom wydobyć prawdziwą wartość z urządzeń inteligentnych. Dzięki rozwojowi technologii sztucznej inteligencji, nowe usługi będą miały więcej informacji o ludziach – ich potrzebach i przyzwyczajeniach. Na bazie tych danych, usługi te będą coraz lepsze i będą lepiej rozumieć użytkowników.

Lenovo na Mobile World Congress

We współczesnym świecie mobilność zyskała nową definicję. Przyszłość branży technologii mobilnych będą wyznaczać innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne, takie jak tablet z elastycznymi lub cyfrowymi klawiaturami, czy modularne smartfony, takie jak Lenovo Moto Z, które będą służyły użytkownikom jako osobiste centra informacyjne.

W czasie niedawnego Mobile World Congress 2017, Lenovo zaprezentowało najnowsze pomysły i innowacje, które stanowią wyzwanie wobec konwencji ograniczających tę branżę. Poczynając od laptopa Yoga i nowej linii tabletów, po moduły Moto Mods, najnowsze produkty Lenovo pokazywane podczas MWC zaprojektowano z myślą o klientach. Konstrukcja urządzeń stanowi bezpośrednią odpowiedź na zmieniające się potrzeby współczesnych mobilnych konsumentów i profesjonalistów.

To jednak nie wszystko. Innowacje Lenovo wykraczają poza rozwiązania fizyczne. Dowodem jest technologia Lenovo Connect e-SIM, które umożliwia klientom wykorzystanie najlepszego w danej lokalizacji planu taryfowego komunikacji bezprzewodowej – bez względu na to, w którym zakątku świata się znajdują.

Chociaż technologie mobilne to główna ścieżka do nowego, inteligentnego, chmurowego świata, innowacje w tym obszarze wymagają jednak zmian w infrastrukturze i usługach – wszystkich elementach tworzących cyfrowy ekosystem. To kluczowa przesłanka strategii „Jedna misja, Dwa filary, Trzy kierunki”. Lenovo jest zdecydowane, żeby prowadzić prace badawczo-rozwojowe, które pozwolą wykorzystać pełen potencjał chmury i sztucznej inteligencji oraz wszystkiego, co przyniesie przyszłość dla klientów.

Na stoisku Lenovo podczas Mobile World Congress w Barcelonie nie tylko pokazywane były nowe produkty, ale przedstawiciele firmy chętnie dyskutowali z uczestnikami kongresu na temat mobilnych innowacji i przyszłości świata. Jeśli macie własne przemyślenia w kwestii przyszłości technologii mobilnych, zapraszamy do komentowania powyższego artykułu.

Zapisz się na bezpłatny newsletter. Dowiesz się o webinarach, nowych case study oraz white paperach.