Kolejna fuzja STGroup

Firma łączy się z Web Marketing, spółką specjalizującą się w usługach internetowych, prezentacjach multimedialnych i handlu elektronicznym.

STGroup SA zamierza połączyć się z Web Marketing SA, spółką specjalizującą się w usługach internetowych i handlu elektronicznym. Po sfinalizowaniu transakcji wrocławski dystrybutor będzie posiadał 42,7% akcji Web Marketing, z szansą wykupienia dodatkowych, pozwalających na objęcie pakietu kontrolnego. Oprócz STGroup, nowymi akcjonariuszami Web Marketing mają stać się nieujawnieni inwestorzy prywatni i francuski bank BNP Dersner.

W ramach umowy Web Marketing zmieni nazwę na STG Internet SA oraz odkupi od STGroup działalność internetową, prowadzoną w ramach niedawno utworzonej spółki Voyager.com, zajmującej się rozwiązaniami handlu elektronicznego związanymi z usługami turystycznymi. STG Internet będzie obsługiwał w zakresie Internetu STG i niedawno przejętą firmę California Computer. W planach jest też wprowadzenie spółki na jedną z elektronicznych giełd zachodnioeuropejskich lub amerykańskich.

Marek Multan, dotychczasowy prezes Web Marketing, będzie prezesem STG Internet SA oraz otrzyma stanowisko członka zarządu STGroup ds. Internetu.

Celem połączenia, jak twierdzą przedstawiciele STGroup, jest zintegrowanie działalności dystrybucyjnej STG, związanej z rynkiem komputerowym z działalnością internetową, którą zajmuje się właśnie Web Marketing.

Spółka Web Marketing, powstała w grudniu 1998 r., prowadzi m.in. tematyczne serwisy internetowe, w tym internetową księgarnię Domu Książki SA (www.books.pl), serwis dotyczący dystrybucji zabawek Toys.pl, sklep komputerowy Pecet.pl oraz portal dla mediów Broadcast.pl. Firma planuje również wkrótce uruchomić wraz z partnerem branżowym serwis doradztwa personalnego oraz hipermarket online z dostawą do domu na terenie Warszawy.

***

STGroup łączy się z California Computer