Kapsch z Cisco Systems dla IP

Kapsch TeleCom Polska podpisał z Cisco Systems list intencyjny, dotyczący współpracy w zakresie sprzedaży rozwiązań telefonii IP oferowanych przez Cisco.

Kapsch TeleCom Polska podpisał z Cisco Systems list intencyjny, dotyczący współpracy w zakresie sprzedaży rozwiązań telefonii IP oferowanych przez Cisco.

"Według badań Dataquest telefonia IP będzie w najbliższych latach najszybciej rozwijającym się segmentem rynku telekomunikacyjnego w Europie Środkowej i Wschodniej. Do roku 2005 połowę instalowanych systemów telefonicznych mają stanowić rozwiązania IP" - mówi Wolfgang Monghy, prezes Kapsch TeleCom Polska.

Umowa z Cisco Systems jest związana ze zmianą strategii Kapsch na rynku polskim. Strategicznymi kierunkami rozwoju mają być właśnie rozwiązania telefonii IP, systemy call center oraz bankowe systemy dilerskie Syntegra. Firma nie chce jednak całkowicie rezygnować z tradycyjnego dla niej rynku central telefonicznych. Ambitne plany zakładają nawet zwiększenie udziału w tym segmencie rynku z obecnych 5%.

Większy udział w przychodach mają mieć także usługi. Obecnie stanowią ok. 30%. Większość obrotów (60%) przynosi sprzedaż sprzętu, a jedynie ok. 10% - oprogramowania. W roku 2002 obroty Kapsch TeleCom Polska wyniosły 14,6 mln zł. W Polsce firma działa od 1989 r. i ma 270 klientów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200