K2 Internet sprzeda akcje za 12 mln zł

Środki pozyskane z oferty publicznej mają być przeznaczone na rozwój usług sprzedaży i marketingu online. K2 chce też wejść na rynek marketingu mobilnego. Spółka stara się o wejście na GPW od ponad roku. Debiut ma nastąpić na początku maja.

W ramach oferty publicznej oferowanych będzie 330 tys. akcji nowej emisji, które stanowić będą ok. 16% kapitału zakładowego. Planowana oferta publiczna zakłada również sprzedaż min. 420 tys. akcji serii A-F. Większość z nich będzie pochodziła z portfela funduszu BMP, który zamierza stopniowo wycofywać się z inwestycji w K2 Internet.

Władze firmy nie wykluczają również sprzedaży dodatkowej partii akcji, która miałaby objąć wszystkie udziały należące do BMP. W pierwszym wypadku nowi akcjonariusze mogliby nabyć 750 tys. akcji K2 (prawie 37%). W razie sprzedaży dodatkowej oferta publiczna obejmie łącznie 1,1 mln (54,4%) akcji, a BMG zarobi na inwestycji w K2 ok. 20 mln zł.

Zobacz również:

  • Kolejny gigant mediów społecznościowych wszedł wczoraj na giełdę

Decyzja o ewentualnej sprzedaży dodatkowej ma być uzależniona od popytu. Maksymalną cenę akcji ustalono na 40 zł. Władze spółki spodziewają się jednak, że rzeczywista cena emisyjna będzie niższa o ok. 15%. Ustalenie ostatecznej jej wartości i wielkości oferowanych udziałów ma nastąpić do 5 kwietnia br. Przyjmowanie zapisów na akcje ma potrwać przez kolejne dwa dni.

Maksymalne wpływy z tytułu oferty publicznej mogą wynieść ok. 12 mln zł. Znaczna ich część ma zostać przeznaczona m.in. na sfinansowanie inwestycji zaplanowanych na lata 2008-2009. Inwestycje te są związane z rozszerzeniem oferty świadczonych usług marketingowych, głównie w zakresie badania i projektowania ergonomii serwisów internetowych, dostosowywania witryn do wymogów wyszukiwarek i potrzeb osób niepełnosprawnych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200