Juniper i Lenovo nawiązują współpracę

Juniper wraz z Lenovo zamierzają wprowadzić do oferty konwergente rozwiązania dla centrów danych nowej generacji.

Lenovo i Juniper Networks poinformowały o nawiązaniu globalnego, strategicznego partnerstwa dotyczącego opracowywania i budowy konwergentnych i hiperkonwergentnych rozwiązań przeznaczonych do budowy infrastruktury centrów danych nowej generacji. Porozumienie nie jest oparte na zasadach wyłączności.

Partnerstwo zakłada wykorzystanie pozycji i doświadczenia Juniper w segmencie urządzeń sieciowych przełączników i routerów, a także oprogramowania do zarządzania sieciami również sterowanymi programowo (SDN) w połączeniu z serwerami x86 Lenovo. W tym ostatnim segmencie rynku Lenovo stało się producentem liczącym się na globalnym rynku po przejęciu działu serwerów x86 IBM w 2014 roku. Jednocześnie, dla Juniper Networks, porozumienie z Lenovo oznacza możliwość rozszerzenia sprzedaży produktów na chińskim rynku.

Zobacz również:

Ostatnio coraz szybciej rozwija się rynek rozwiązań konwergentnych, które polegają na ścisłej integracji serwerów, urządzeń sieciowych i pamięci masowych w jednym rozwiązaniu pozwalającym na stworzenie sterowanej programowo infrastruktury IT. Według IDC, wartość rynku rozwiązań hiperkonwergentnych w latach 2014/2015 wzrosła dwukrotnie i obecnie osiągnęła poziom ok. 1 mld USD.

Systemy takie rozwijają m.in. Cisco i HP Enterprise, a także wiele mniejszych, nowych firm, jak na przykład Nutanix lub SimpliVity. Można zauważyć, że ta ostatnia jest partnerem zarówno Cisco jak i Lenovo.

Główne założenia partnerstwa Juniper/Lenovo:

• Klienci będą mogli kupować produkty sieciowe Juniper bezpośrednio od Lenovo, a także korzystać ze skonsolidowanego wsparcia technicznego.

• Firmy zamierzają wprowadzić na rynek otwarte, elastyczne rozwiązania, wykorzystując model ONIE (Open Network Install Environment).

• Planowane jest uproszczenie zarządzania centrum danych przy użyciu oprogramowania Lenovo xClarity oraz Juniper Network Director i Contrail SDN.

• Nowe rozwiązania mają być wprowadzane na rynek w skali światowej, jako oferta dla przedsiębiorstw, usługodawców, partnerów handlowych oraz integratorów systemów. Lenovo i Juniper mają opracować specjalny model sprzedaży produktów spełniający specyficzne wymagania lokalizacyjne, w szczególności w Chinach.