Jeszcze więcej pieniędzy w sieci

Interactive Advertising Bureau szacuje wartość polskiego handlu internetowego w 2005 r. na 3,1 mld zł. Ubiegłoroczna wartość transakcji zawartych w polskich sklepach internetowych sięgnęła 1,3 mld zł, na aukcjach sprzedano zaś towary za 1,8 mld zł.

Interactive Advertising Bureau szacuje wartość polskiego handlu internetowego w 2005 r. na 3,1 mld zł. Ubiegłoroczna wartość transakcji zawartych w polskich sklepach internetowych sięgnęła 1,3 mld zł, na aukcjach sprzedano zaś towary za 1,8 mld zł.

Jeszcze więcej pieniędzy w sieci

Zakupy w polskim Internecie

Jak podkreślają autorzy opracowania, obroty handlu elektronicznego osiągnęły poziom 1% całości obrotów detalicznych w Polsce.

Według ubiegłorocznych szacunków IAB Polska, wartość rynku e-commerce bez platform aukcyjnych miała wynieść w 2005 r. 1,7 mld zł, a w 2006 r. sięgnąć 2,5 mld zł. Najnowsza prognoza zakłada, że w tym roku przychody z e-handlu w Polsce wyniosą aż 4,15 mld zł!

IAB Polska szacuje także, że wydatki na reklamę internetową wzrosły w 2005 r. do 140 mln zł, wobec 87 mln zł w 2004 r. W tym roku wartość ta wyniesie ok. 210 mln zł. Internet stanowi już 3% wszystkich nakładów na reklamę w mediach w Polsce.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200