Jeden standard

Dwie konkurencyjne grupy, zajmujące się tworzeniem standardów do zarządzania dokumentami, połączyły się w nową organizację nazwaną Document Management Alliance (DMA). Celem DMA jest stworzenie szeroko akceptowanego, przemysłowego standardu zarządzania dokumentami.

Dwie konkurencyjne grupy, zajmujące się tworzeniem standardów do zarządzania dokumentami, połączyły się w nową organizację nazwaną Document Management Alliance (DMA). Celem DMA jest stworzenie szeroko akceptowanego, przemysłowego standardu zarządzania dokumentami.

Członkowie Document Enabling Networking (DEN) i Shamrock ogłosili osiągnięcie porozumienia na targach Association for Information and Image Management. DEN koncentrował się dotychczas na standardach oferujących użytkownikowi dostęp do elektronicznych dokumentów, niezależnie od ich lokalizacji i typu plików. Shamrock zajmował się zapewnianiem współpracy i spójności zbiorów dokumentów nadzorowanych przez różne systemy zarządzania dokumentami, działające na różnych platformach.

Misja DMA polegać ma na dostarczeniu specyfikacji odpowiadającej za współpracę wszystkich aplikacji, usług i zasobów zarządzania dokumentami. W czerwcu br. organizacja udostępni swoim członkom pierwsze wersje specyfikacji.

Standard DMA będzie zawierał zestaw sprzętowo-programowy Enterprise Library Servives Shamrocka przeznaczony do udostępniania zbiorów danych. Specyfikacja podawać ma także wspólny interfejs dostępu oraz metody wyszukiwania, a także API dla różnych usług zarządzania dokumentami.

W skład DEN wchodzą: Xerox, Novell, Documentum, Eastman Kodak, Verity. Do Shamrock należą: IBM, Saros, Interleaf, Frame Technology, Microsoft. Do DMA w chwili obecnej przystąpiły: Documentum, Interleaf, Verity, Frame Technology, Information Dimensions.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200